Geweldig debuut!

Karin van der Lee 27 september 2024
Reisgenoten, deel 1 van De Utrechtse school-serie van Nathalie Windhorst.

Eindelijk gaat de Utrechtse Hazel deze zomer naar San Francisco om haar beste vriendin Noor te bezoeken. Friso uit Amsterdam reist voor zaken naar Silicon Valley. De twee ontmoeten elkaar in de ellenlange rij voor de security en door een kleine botsing in deze rij verandert de sfeer tijdens de vliegreis naar San Francisco van een lauwe naar erg warme. Omdat Hazel erachter is gekomen dat Friso vliegangst heeft, zorgt ze ervoor dat hij naast haar kan zitten. Ze helpt hem erdoorheen, en na een tien urige reis voelt het vreemd wanneer ze afscheid van elkaar moeten nemen zodra ze in San Francisco zijn. Ze komen elkaar een aantal dagen later weer tegen en Friso vraagt haar mee op een roadtrip, waar Hazel geen nee tegen zegt.

Erg fijn vond ik dat het verhaal vanuit Hazel en Friso zelf wordt verteld. Daardoor leer ik ze steeds beter kennen en ben ik ze allebei erg leuk gaan vinden.
Reisgenoten is het eerste deel van de De Utrechtse School-serie, en ik vind dat Windhorst een geweldig debuut heeft geschreven.
Zin in een heerlijk, vlot geschreven feelgoodroman? Dan is dit hét boek om te lezen!
Ik ben benieuwd naar de rest van je serie, Nathalie

Meer recensies van Karin van der Lee