Weer zo'n stom liefdesverhaal

Hieronder lezen jullie mijn ervaringen over het boek Weer zo’n stom liefdesverhaal van Katelyn Doyle.
Dank aan AW Bruna uitgevers voor het recensie-exemplaar.

Weer zo’n stom liefdesverhaal - Katelyn Doyle

Seth Rubinstein gelooft in ware liefde. Ondanks zijn baan als… succesvol echtscheidingsadvocaat. Seth is dol op gezelligheid. Vooral op een middelbare school reünie. Hij is ontspannen en geniet. En dan ziet hij Molly Marks. Hij heeft haar in geen vijftien jaar gezien sinds de avond dat ze uit elkaar zijn gegaan. Al jaren zoekt hij in talloze slechte dates en kortstondige relaties naar die ware. Maar niemand kan tippen aan Molly Marks, het eerste meisje dat zijn hart brak.

Ze worden dronken en na een onenightstand sluiten ze een weddenschap af. Ze voorspellen het lot van vijf stellen, inclusief zichzelf. Hij voorspelt dat ze verliefd op hem zal zijn tegen de tijd dat ze naar hun 20e klasreünie gaan.

Dit verhaal heeft mij doen lachen en kreeg daarbij een vrolijk gevoel. Ik kon mij heel makkelijk inleven in Seth en voelde zijn vrolijkheid. Wat een heerlijke man zeg! Ook leefde ik mee dat hij heel graag geliefd wilde worden en het liefst had ik hem in mijn armen gesloten en willen zeggen dat het goed komt.
Molly is negatief over de liefde en met een reden. Ze gelooft er niet in. Dit omdat ze haar moeder jaren verdrietig heeft gezien na de scheiding met haar vader, die haar daarna ook in de steek liet.

De ontwikkeling die Seth en Molly in dit verhaal maken, zowel apart als samen, is mooi om te lezen en je ziet ze groeien. Soms werd het wel iets te langdradig maar daar keek ik doorheen omdat ik wilde weten waar het naartoe ging.

Wat een prettige vlotte schrijfstijl heeft Katelyn Doyle. Dit is Doyle haar debuut en ik heb ervan genoten! Een verhaal met veel emotie, hilarische momenten, heerlijke droge humor, romantiek, afstotingen en aantrekkingskracht.

Meer recensies van Karin van der Lee