Zeedistel

Karin van der Lee 03 oktober 2024
Hieronder lezen jullie mijn ervaringen van het boek, Zeedistel, het derde en laatste deel van de Cottage aan zee-serie van Hilde Veeren.

Na de eerste twee delen van de Cottage aan zee-serie, Duinroos en Maretak, gelezen te hebben, was ik erg benieuwd naar hoe het verhaal van Molly verder zou gaan. Het vervolg brengt ons opnieuw naar het sfeervolle Porlock Weir, waar Molly inmiddels getrouwd is met James. Hun leven heeft echter niet stilgestaan; na een ingrijpende brand proberen ze samen hun leven weer opnieuw op te bouwen.

Molly is in dit deel druk bezig met het organiseren van verschillende zaken die haar dierbaar zijn. Ze bereidt de bruiloft van haar vriendin Celine voor, werkt aan haar mini-bibliotheek én is volop bezig met haar wandelboek Molly’s Walks. Een onverwachte mail van een uitgeverij over haar manuscript zorgt voor een nieuwe wending in haar leven.

Hoewel dit deel mij minder wist te grijpen dan de vorige twee boeken, kon ik het toch niet wegleggen. De nieuwsgierigheid naar de afloop van Molly’s verhaal, en de verschillende gebeurtenissen die elkaar opvolgen, zorgen ervoor dat je wilt blijven lezen. Hilde Veeren weet ook dit keer de warme, knusse sfeer van het kustplaatsje mooi te beschrijven.

Al met al vond ik dit laatste deel van de serie een fijne afsluiting. Het zit vol warmte en herkenbare thema’s zoals liefde, vriendschap en persoonlijke groei. Hoewel het voor mij niet het sterkste deel van de serie was, wist de sfeer en de vriendelijke personages mij toch te raken.

Een leuke toevoeging is de boekenlijst aan het eind van het boek, met alle titels die Molly heeft uitgeleend en aanbevolen aan haar vrienden. Ook staat er een heerlijk recept om scones te maken helemaal uitgeschreven. Deze ga ik zeker een keer maken.

3,5 ster
Erg bedankt voor het recensie-exemplaar, Xander Uitgevers.

Meer recensies van Karin van der Lee