Laat je verrassen door de fantasie!

Karin van Veldhoven 17 juni 2024 Auteur
Aan het einde van deel 1 gaan Cara en Terran in dienst bij het Controle Continuüm van het heelal. Leuk zo’n baan bij het CC, maar Cara hoort nooit iets.

Ondertussen ontdekt Cara ezomytiek bij zichzelf waarvan ze geen weet had. Ze stoeit met haar Engelen en Demonenkant en dat blijft niet zonder gevolgen. Niet voor zichzelf en niet voor anderen. Het leven op Aarde krijgt een onverwachte wending als een androïde hen meeneemt in zijn ruimteschip.

Vanaf dat moment kom ik in de levendige wereld van fantasie terecht. Ik ga onmiddellijk mee op reis. In opdracht van het CC reizen ze het heelal rond, op zoek naar elementen die het extractieritueel activeren. Cara en Terran en hun vrienden komen voor moeilijke beslissingen en uitdagingen te staan. Iedere planeet heeft zijn eigen ezomytiek en wereldopbouw. Omdat het er zoveel zijn en met details worden beschreven, kan ik niet alles onthouden.

Op het moment dat je als lezer niet alles kan volgen, is het eenvoudig om het boek weg te leggen. Ik deed dat niet. Jakim heeft mij aan het lezen gehouden door Cara en Terran.

Cara heeft een behoorlijke rugzak aan negatieve ervaringen. Haar Engelen en Demonenkant zorgen voor innerlijke conflicten. Ze overwint deze doordat ze gaat beseffen wie ze werkelijk is. Dit gaat niet van de ene op de andere dag. Hiervoor moet ze een strijd leveren met anderen. Ze ziet de kracht van vriendschap in en ze wordt verliefd! Cara leert meer over zichzelf en leert zichzelf waarderen. In deze ontdekkingsreis naar zichzelf raakt ze ook op drift en loopt haar relatie met Terran een flinke deuk op.

Terrans ontwikkeling krijgt vaart in de laatste hoofdstukken. En niet zo’n beetje ook. Terran zit in mijn hart, omdat zijn trouw zo intens is. Hij is Cara’s redder in nood, haar externe geweten en haar luisterend oor. Ze mag hem tegen de muur smijten van woede en toch blijft hij van haar houden. Wie wil nou niet zo’n maatje voor het leven?

Het extractieritueel is geen boek voor de luie lezer. Lees het en laat je verrassen door de diverse wezens en hun eigenaardigheden. Deel 3 belooft een nieuw avontuur!

Meer recensies van Karin van Veldhoven