Opnieuw beginnen is niet simpel, het vergt moed en tijd.

Begin again is een boek dat je gewoon niet weg kan leggen. Als lezer word je getriggerd om verder en verder te lezen.

Dankzij bookstagram ben ik deze serie tegengekomen en ik ben zo blij dat ik ze aangeschaft heb!

Dit verhaal gaat over Allie Harper die een nieuwe naam, uiterlijk en stad gaat ontdekken. Ze wil helemaal opnieuw beginnen, maar heeft enkel nog een woonplek nodig om dit alles te realiseren. Ze komt bij bad boy Kaden terecht die haar een onderkomen aanbiedt. Hij is ondanks zijn mooie looks, wel een arrogante eikel. Van zodra Allie inwoont, komen er huisregels aan te pas. Er mag geen vrouwenproblemen besproken worden, geen fysiek contact komen en er moet stilte zijn van zodra Kaden iemand mee naar huis neemt. Zullen deze regels standhouden?

Mona kasten is een zeer fijne schrijfster. Ik ben fan van haar werk. Ze heeft een vlotte schrijfstijl en haar uitwerking van personages is mooi uitgevoerd. Als lezer leer je zowel de hoofd als bij personages goed kennen. Ze heeft een fijne wereld gemaakt. Ik voel me er helemaal in thuis tijdens het lezen.

In het boek komen er niet al te fijne onderwerpen aan bod: verkrachting, trauma’s, …. Hoe Mona Kasten dit brengt vind ik goed gedaan. Het heeft een mooie balans tussen humor en emotionele gebeurtenissen. Zo sta je als lezer even stil dat niet alles rozengeur en maneschijn is.

Zowel Allie als Kaden zijn toppers voor mij! Beiden hebben een rugzak die veel weegt en ermee omgaan en dit verwoorden naar anderen, is niet simpel. Ze krijgen obstakels op hun pad. De weg die ze van begin tot eind afleggen is groot. De communicatie tussen hen, is perfect dit maakt het ook leuk om te lezen en voor je het weet is het boek uit.

Ik heb tijdens het lezen verschillende emoties gehad. Ik was het ene moment blij daarna verdrietig en boos en dat allemaal omgekeerd ook. Door deze gevoelens te hebben bij een boek, weet ik dat het boek voor mij goed is.

Dit boek is kortom voor mij een Kayleigh boek. Het leest vlot, heeft diepgang en is speels.

Ik ga zeker vandaag nog aan het vervolgdeel beginnen!

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure