Een bucketlist vol ontdekkingen.

Bucketlist vol geluk van Rachael Lippincott is het tweede verhaal dat ik van de auteur lees.

Dit boek gaat over Emily die drie jaar terug haar moeder verloren is. Ze mist haar enorm en op een zomer gaat ze de bucketlist van haar moeder uitvoeren die ze in een kast tijdens de verhuis gevonden heeft. Emily veranderd tijdens het uitvoeren van de bucketlist in een durver en leert meer en meer haarzelf kennen. Of ze haarzelf wil kennen is een moeilijke want ze verschiet van haar eigen ontdekkingen. Ze weet niet altijd wat te doen. Gelukkig heeft ze Blake, de dochter van haar papa’s beste vriend die haar bijstaat Zal Emily het geluk terugvinden en als ze deze vindt, zal het deze zijn dat zij wilde?

Het verhaal is speels, leuk maar ook vol met diepgang. Er komen diverse thema’s aanbod zoals: rouw, angsten overwinnen, zoeken naar jezelf, jezelf leren kennen, vriendschap, liefde, ... stuk voor stuk thema’s die mooi door de auteur in het verhaal verwerkt zijn. Alles is zeer realistisch gemaakt wat een sterkte is van de auteur.

Iedere pagina leest als een trein en voor je het weet is de zomer ten einde net als het boek. De schrijfstijl is vlot geschreven en als lezer ben je in 1 2 3 mee in het verhaal.

De weg dat de auteur wil bereiken in het verhaal is al snel duidelijk voor de lezer. Ik vond dit helemaal niet erg want het parcours ernaartoe was interessant en leerrijk.

Ik kan concluderen dat bucketlist vol geluk een boek is vol emoties die een dieperliggende betekenis hebben en waaruit geleerd kan worden.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure