Het leven gaat verder, hoe moeilijk het ook is.

De kleur van Colorado stond al heel lang op mijn wishlist. Deze heb ik op de kop kunnen tikken op een rommelmarkt enkele maanden geleden. Ik was zo blij.

Het boek vertelt het verhaal over Camden en Willow. Cam heeft gezworen dat hij nooit terug zal keren naar Alba. Dit komt omdat hij zes jaar terug zijn jongere broer verloren heeft tijdens een gevecht in Afghanistan. Hij gaf zichzelf de schuld daarvan. Daarnaast waren er nog gebeurtenissen gebeurt die veel inwoners van Alba niet goed vonden en Cam liever wegzagen gaan. Tot nu. Hij keert na al die jaren terug doordat zijn vader hem een voicemail gaf. Cam keert terug om voor zijn vader te zorgen die dementeert en vecht voor zijn wensen. Dit vindt Xander, zijn oudere broer minder leuk. Daarnaast woont Willow nog steeds in Alba. Ze zet haar leven verder na het ongeluk van haar lief en jongere broer van Cam. Maar dit is niet altijd simpel.
Hoe zal zij reageren op de terugkomst van Cam?

Het verhaal heeft een fijne, rustige opbouw met telkens wisselende perspectieven van inkijk. Het ene hoofdstuk is toegewijd aan Cam, de andere aan Willow. De auteur heeft hier een fijn evenwicht in gevonden.

Het is al snel duidelijk dat de situatie rond Cam zijn vader niet al te goed is en dat er dringend hulp moet komen of anders zal het niet goed komen.

De schrijfstijl is fijn om te lezen. Ik was na een paar hoofdstukken goed mee met het verhaal en wilde eigenlijk niet dat het ging eindigen. Ik begon me goed te voelen in de wereld van Alba. Ondanks de inwoners veel roddelen, egoïstisch zijn en vooral het beste willen op geldvlak.

Er komen verschillende personages aan het licht in het verhaal die telkens ook meer diepgang in het verhaal geven. Ik vind dit fijn, want zo komt het verhaal meer tot zijn geheel. We leren als lezer naast Cam en Willow ook de oudere broer van Cam kennen, de zus van Willow en haar nicht, en zoveel meer personages. Ieder personage in het verhaal is uniek en heeft zijn inbreng die past in de puzzel van het verhaal dat Yarros wilde brengen.

Hoe dichter naar het einde, hoe diepgaander en duidelijker alles wordt. Er worden veel antwoorden gegeven op verschillende vragen die ik gaandeweg had tijdens het lezen.

In het verhaal komen er diverse onderwerpen naar voren: familiebanden die niet altijd even gemakkelijk zijn, medische beslissingen die moeten genomen worden, liefde, eerlijkheid wint altijd, verdriet, verlies, opkomen voor wat je wil, … Al deze onderwerpen hebben een mooi evenwicht gekregen in het verhaal.

Ik had nog nooit een boek van Rebecca Yarros gelezen, maar na deze te lezen, zet dit de toon goed. Er zullen er zeker meer volgen. Ik hou van haar schrijfstijl, input van onderwerpen en gevoel die erbij komt.

Conclusie is dat de kleur van Colorado een goed boek is vol mysterie, emoties en een zot einde.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure