Er gebeurd veel in het mooie dorpje Cochem.

Het moezelmeisje van Marelle Boersma is een verhaal dat zich afspeelt in het fijne dorpje Cochem. Een plek waar ikzelf tot rust kan komen en volop kan genieten van de natuur en alles rondom mij daar. Dit boek zien in de winkel was direct nemen en gaan afrekenen.

Het boek gaat over Emma die vanaf het begin van het verhaal op weg is naar Cochem. Ze heeft een afspraak met haar broer die zeer belangrijk is. Dit kan haar leven en dat van anderen veranderen.

Tijdens het lezen komen er twee perspectieven naar voren. Enerzijds is dit Emma, anderzijds is dit Angelika (een druivenplukster). Deze twee dames maken in het verhaal verschillende zaken mee zowel in het heden als verleden. Ze zijn beide moedige, krachtige en fijne vrouwen die gaan voor het doel dat ze vooropgesteld hebben.

De schrijfster heeft een zeer vlotte schrijfstijl. Wat je als lezer aanzet om rap door te lezen.

Deze vertrekthriller bevat veel onderwerpen die niet zo makkelijk zijn om te verwerken in een verhaal. Er komen onderwerpen naar voren die pittig zijn zoals moord, verkrachting, mishandeling, ..

Wat ik jammer vind is dat er soms te weinig aandacht besteed is aan grote gebeurtenissen. Soms ging het in 1 2 3 en was het al gedaan. Er ontbrak informatie wat jammer was. Net als het einde. Deze was goed maar het mocht iets meer hebben.

Dit neemt niet weg dat het geen goed boek was! Ik hoop in de toekomst zeker nog meer werken van deze schrijfster te lezen. Ik ben benieuwd naar wat komen zal.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure