Een speciale ster, gemaakt voor haar.

Kartonnen sterren van Seren J Smedts is het tweede verhaal dat ik van deze auteur lees. En wat voor een verhaal, omai!

Dit verhaal gaat over Liv. Zij is een meisje van 17 jaar. Haar vader werkt in Amerika en komt op en af terug naar huis, naar het gezin. Sinds de laatste terugkeer is er iets veranderd en loopt alles anders. Dit voelen de kinderen, zij en haar broer, maar de ouders doen gewoon door zonder eraan toe te geven. Tot een bepaald punt.

Liv is een voorbeeldfiguur voor velen die dit boek gaan lezen. Ze is een leuk, rustig personage dat de wereld via haar stappen/regels leert kennen. Dit met vallen en opstaan. Ik ben blij dat Liv anders uitgewerkt is of sommige 17-jarigen in boeken die altijd populair, feestbeest, enz. Zijn.

In het verhaal gebeuren er diverse geberutenissen die het verhaal spannender en aangenamer maken. Het is allemaal goed uitgewerkt. Enkel mochten er sommige scenareo´s langer uitgewerkt zijn. Ik vond dat er soms info ontbrak.

Alles is vanuit liv haar kijk geschreven. We leren haar doorheen het boek beter en beter kennen. Het is een weg met vallen en opstaan dat ze bewandeld.

De auteur is niet bang om met zwaardere onderwerpen aan de slag te gaan en doet dit goed. Er is een goed evenwicht in het verhaal tussen harde en lichtere onderwerpen.

Het boek is vlot geschreven en leest enorm snel. Ik was verbaasd van het einde. Eerst was ik boos met hoe het verhaal eindigde maar achteraf ook blij. Het is fijn dat ik zo meeging met het verhaal.

Ik ben blij dat ik deze auteur leer kennen en zal zeker meer lezen van haar. Een topper in wording. Die groot kan worden.

Meer recensies van Kayleighsbooksadventure