Meesterlijk

Kelly 06 augustus 2024
Sam Holland begint een gevestigde waarde te worden in de categorie ‘thriller’. Ze is de enige auteur die de Max Bronzen én Zilveren Vleermuis won.

Waarover gaat dit boek?
‘De poppenmeester’ is het 3de boek na ‘de echoman’ en ‘de 20’. Voor de lezers die ‘de echoman’ nog niet gelezen hebben en dit wel van plan zijn, raad ik toch aan om eerst ‘de echoman’ te lezen. ‘De poppenmeester’ bevat namelijk spoilers.
Cara Elliot wordt op PD gevraagd om een duidelijk geval van zelfmoord te onderzoeken. De omstandigheden roepen de nodige vraagtekens bij haar op. Ze vraagt haar broer, ex-rechercheur, Nate Griffin om te helpen.
Het stopt niet bij deze ene zaak, nog meer opmerkelijke sterfgevallen volgen. Is er een link tussen al deze slachtoffers? Is het moord of niet? Belangrijk, kan de dader op tijd gestopt worden?

Oordeel:
Ik was al fan van Sam Holland na het lezen van ‘De 20’. Niet alleen door haar vlotte schrijfstijl maar ook door haar speciale gave om de lezer te verrassen met de nodige plottwists. Ze weet de lezer geboeid te houden tot de allerlaatste bladzijde. Je speurt mee naar de dader, je denkt mee met de speurders en je hebt vooral voor sympathie voor die speurders. Ook in dit boek dragen ze enorme last mee. Dit mag je zeker op het conto van de schrijfster schrijven, ze maakt haar personages zo levensecht.

Wat mij betreft mag het volgend boek er snel komen. Ik verwacht nog grootse dingen!

Kort samengevat: She did it again! @samhollandbooks

5 dikverdiende ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️