Smakelijke feelgood!

Kelly 06 juni 2024
In ‘Favoriete smaak’ volgen we geitenboerin Tirsa. Zij heeft na het overlijden van haar tante de boerderij overgenomen. Ondanks de liefde van haar tante voor haar geiten, zit de boerderij in slechte papieren. Tel daar nog eens een lastige buurman bij, die aast op de grond van de boerderij.
Tirsa krijgt onverwachte hulp van Benjamin (die overheerlijke desserts en ijsjes maakt) en Fren. Hun oplossing: meedoen aan een missverkiezing ‘Melkmeisje van het jaar’! Het prijzengeld is meer dan welkom, ze heeft er zelf de concurrentie van Benjamin’s ex voor over. Wat volgt zijn heerlijke en soms hilarische toestanden!

‘Favoriete smaak’ is een heerlijke en tot watertanden feelgood. Femke heeft een vlotte schrijfstijl waardoor je zo door het boek fietst. Ze brengt ook de nodige humor. Ik heb genoten van Fren en de fratsen van haar moeder!
De personages zijn heel goed uitgewerkt. Je herkent sommige karaktertrekken waardoor ze als ‘echt’ overkomen.
Het verhaal is voorspelbaar maar dat is zeker geen minpunt. Ik heb het boek als heel ontspannend ervaren en dat hebben we allemaal wel eens nodig, hè?

Dus zoek je naar een ontspannend, humoristisch verhaal, waardoor je instant zin krijgt in ijsjes? Of een bezoek aan een geitenboerderij? Dan is dit het ideale verhaal!

Meer recensies van Kelly