Must read! Karen Swan stelt nooit teleur!

Kelly 21 augustus 2024
Karen Swan is één van de auteurs waarvan ik sowieso het boek koop. Ze heeft me nog geen enkele keer teleurgesteld, ook deze keer niet!

Waarover gaat dit boek?
Flora, een jonge kunsthandelaar, wordt gevraagd om een unieke vondst te inventariseren. Uniek is niks teveel gezegd. De kunstwerken worden op mysterieuze wijze gevonden in een appartement die 70 jaar is dicht geweest. Niemand, of toch bijna, was op de hoogte van het bestaan.
In opdracht van de familie tracht Flora het geheim te ontrafelen. Maar niet alle geheimen willen bekend worden.
Wat volgt is een heuse zoektocht naar de waarheid.
De zoons des huize, de norse maar knappe Xavier, maakt het haar niet gemakkelijk om haar werk te doen.
Vindt Flora naast de waarheid ook de liefde?

Oordeel:
Ik ben fan van Karen Swan! Hoe ze een verhaal vol mysterie weet te combineren met romantische escapades. Voeg daar ook nog eens tot de verbeelding sprekende locaties toe en je hebt een ware pageturner!
Vanaf de eerste pagina weet ze de lezer te boeien. En ze houdt die aandacht ook vast. Ze verweeft doorheen het verhaal zoveel spanning, dat je niet anders kan dan verder lezen!
Ook in dit boek worden de personages van voldoende gelaagdheid voorzien. Je denkt ze te kennen maar tot de allerlaatste pagina kom je meer over hen te weten. Ze maakt ze levensecht. De emoties, de vertwijfeling, de woede,.. het spat van het papier.
De omgeving komt ook uitgebreid aan bod. Door een beeldende manier van vertellen, kan je je als lezer een perfect beeld maken van de talrijke plaatsen die aan bod komen. Lezen is altijd een beetje reizen! Daar zorgt Karen zeker en vast voor!
Laat ik het ook nog over de cover hebben! Wat een aandachtstrekker. De keuze van kleuren, de onmisbare Eiffeltoren, het beeld van een charmant terras ergens in de Parijse straten,… heerlijk! Je zou zo in de cover stappen om op terras un café et un pain au chocolat te verorberen!

Kortom: dit is een boek 3 voor de prijs van 1. Want je krijgt én mysterie én romantiek én een lesje in geschiedenis!
Een onmiskenbare must-read!

Meer recensies van Kelly