Realityshow op papier

Kelly 06 september 2024
Ik heb dit recensie-exemplaar mogen ontvangen van @lsuitgeverij! Waarvoor enorm veel dank!

Waarom sprak dit boek mij aan? Eerst en vooral de cover! Met het druilige weer van vandaag brengt alleen maar al naar het boek kijken, de zon in huis! Niet alleen de cover is een pareltje! Kijk ook maar eens naar de sprayed edges! Tijdens het lezen heb ik mij vaak betrapt om het boek even dicht te slaan en te genieten van zoveel moois!

Het verhaal op zich:
‘Het perfecte stel’ is het ideaal boek om mee te nemen op een zonovergoten strandvakantie (wel even de weersvoorspellingen checken, zodat je niet komt vast te zitten tijdens een tropische storm ).

Toen ik de korte inhoud las, was ik helemaal in de ban van het verhaal. Het leek me een enorm spannend boek. Maar tijdens het lezen miste ik toch wel dat cruciale element om van een thriller te spreken.
Alleen de achtergrond van Lyla (het hoofdpersonage) was voldoende uitgewerkt. Van de andere koppels, personages ontbrak net die elementen. Waardoor ik als lezer niet echt een band met hen voelde.
Dankzij de vlotte pen van Ruth en de relatief korte hoofdstukken maakt dit boek vlot leesbaar. Het verhaal bevat kleine dagboekfragmenten en een transcriptie van hulpkreten over de radio. Door die fragmenten blijf je als lezer wel geboeid. Het zorgt ervoor dat je toch nog even dat volgende hoofdstuk wilt lezen.

De ontknoping van het verhaal heeft mij wel wat teleurgesteld. Ik had gehoopt op een spectaculaire ontdekking of ontknoping. Daardoor bleef ik helaas op mijn honger zitten.

Conclusie:
Aan te raden voor wie houdt van Big Brother meets Love Island meets Expeditie Robinson. Alhoewel dit een thriller is, zorgt dit boek toch voor de nodige ontspanning. Sit back and relax.

Meer recensies van Kelly