Olympische liefde

Kelly 04 juli 2024
Ik mocht dit ebook lezen dankzij worldofromance, in ruil voor mijn eerlijke recensie. Waarvoor hartelijk dank!

Olivia heeft haar leven gepland. Binnen 1 jaar wil ze dit bereikt hebben, binnen 2 jaar is deze doelstelling bereikt,…
Daarom is een aanstelling in het Olympisch dorp de ultieme droom. Het startsein van een blitse carrière, de springplank naar hogerop. Totdat Olivia in het Olympisch dorp arriveert. Haar beloofde functie is weggegeven aan een rijkeluiszoontje. Olivia zou Olivia niet zijn, dus neemt ze een job bij de vrijwilligers aan. Niks kan haar tegenhouden of gooit een beker groene sap en een knappe atleet roet in het eten?

Ezekiel ‘Zeke’ is topfavoriet voor een gouden medaille. Hij heeft alles in huis om de gouden plak binnen te halen: hij is zelfzeker én in topconditie. Naarmate de start van de Spelen dichterbij komt, slaat te vertwijfeling toe. Hij is bang om iedereen teleur te stellen. Wat na zijn carrière?
Dan loopt hij letterlijk Olivia tegen het lijf. De vonken springen er letterlijk vanaf. Kan Zeke zich concentreren ondanks een ontluikende liefde en zijn onzekerheden?

Conclusie:

Opbouw:
Het verhaal wordt in een wisselend perspectief verteld. De hoofdstukken lopen naadloos in elkaar over, zodat we een vlot lezend verhaal hebben. Elk hoofdstuk wordt gekenmerkt met de naam van het hoofdpersonage en wanneer het zich afspeelt. Zo tellen we eerste af naar de start van de Olympische Spelen. De hoofdstukken zijn redelijk kort zodat je al gauw door enkele hoofdstukken gesprint hebt.

Schrijfstijl:
Een vlotte schrijfstijl met een vleugje humor, is één van de eerste zaken die mij opviel. Ik hou van die woordenwisselingen met een kwinkslag tussen personages. Door de vlotte pen kwamen de dialogen tussen de personages ook tot leven.
Niet alleen de dialogen werden levendig beschreven maar ook de omgeving. Ik waande mij tijdens het leven echt in het Olympisch dorp!

Conclusie:
‘Let the games begin’ is het debuut van Rufaro Faith Mazarura. Maar dat merk je niet! Het verhaal werd zonder haperingen of herhaling gebracht. Ze weet de lezer geboeid te houden tot de allerlaatste bladzijde. Door haar beeldende manier van schrijven kreeg ik instant zin om naar de Olympische Spelen te kijken. Je wordt als lezer als het ware in het verhaal gezogen.
Ben je fan van een goede romcom? Je hoeft geen sportliefhebber te zijn. Na het lezen van dit verhaal wordt je als vanzelf een sportliefhebber.
Dit is een schrijfster die ik zeker blijf volgen! Ik hoop in de toekomst nog meer van haar te kunnen lezen!

Meer recensies van Kelly