Heerlijk boek!

Kelly 17 september 2024
Dankjewel @uitgeverijlannoo en @boekerij voor dit prachtig recensie-exemplaar!

Santa Montefiore is altijd al één van mijn favoriete auteurs geweest. Sinds ik ‘Onder de ombu boom’ heb gelezen, was ik verkocht!

Waarover gaat dit boek?
Pixie Tate wordt op St Sidwell Manor gevraagd om een mysterie te ontrafelen. Het statig landhuis is omgeven door verdriet. ‘s Nachts horen de bewoners een vrouw huilen. Om een nieuwe start te maken, moet het huis verlost wordt van een immens verdriet.

De oorsprong van dit verdriet bevindt zich meer dan 100 jaar geleden. Een kind verdwijnt in het holst van de nacht. Het jongentje werd nooit meer teruggezien. Pixie reist terug in de tijd om het mysterie eindelijk op te lossen.
Maar de geschiedenis mag niet veranderd worden. Niet in de kwade zin en ook niet in de goede zin. Zelfs niet als je je grote liefde ontmoet.

Oordeel:
‘Schaduwen van de tijd’ is weer een pracht editie! De cover is heerlijk mysterieus. We zien een vrouw in de verte staren. Ze staart, naar mijne inziens, naar het verleden én en het heden.
Voor deze editie wordt de lezer verwent met sprayed edges, ja het oog wilt ook wat!

Het verhaal wordt vertelt in een afwisseling tussen heden en verleden. Persoonlijk vind ik dat altijd een meerwaarde aan een verhaal. Het geeft het verhaal een body, een zekere gelaagdheid. Ik vind het altijd heerlijk en leerrijk om terug in de tijd te reizen. Dit keer mag je dit ook letterlijk nemen. In het begin moest ik toch wel wennen aan het echte tijdreizen. Hier wijkt Santa van haar gekende pad. Maar ook dit doet ze met verve!

‘Schaduwen van de tijd’ is wederom een fantastisch verhaal die de lezer doet dromen van lang vervlogen tijden. Deze keer met een mystiek en mysterieus kantje. Dit boek zou de start zijn van een trilogie. Ik ben alvast benieuwd naar de volgende delen!

Meer recensies van Kelly