Zomerse feelgood

Kelly 05 augustus 2024
Dankjewel @saragoossens_auteur voor deze kans in de blogtour!

Waarover gaat dit boek?
Beste vriendinnen Sanne en Wendy hebben een moeilijke tijd achter de rug. Daarom besluiten ze om een reis naar de Dominicaanse Republiek te boeken. Even weg van alle zorgen. Hun tieners zijn oud genoeg om het thuis te redden (de gelukzakken). Maar ook in dit zonnig oord achtervolgt de pech hen. Niet alleen de onzekerheden over hun lichaam maar ook hun vertrouwen in de liefde laat hen in de steek. Gelukkig doet de magie van het eiland zijn werk!

Mijn mening:
‘Striemen aan het zwembad’ is een zomerse en vooral herkenbare feelgood. Ideaal voor een dagje strand of aan het zwembad. Ik heb zelf de leeftijd als de dames in het verhaal dus ik herken hun struggles over hun lichaam. Het was zeker fijn om dit nog eens zwart op wit bevestigd te zien dat je der zeker niet alleen in staat. Enig minpuntje is dat dit pijnpunt vrij vaak terugkwam in het verhaal. Dat haalde even de feelgood naar beneden.
Sara heeft daarentegen wel een heel vlotte en humoristische manier van vertellen. Door het wisselen van perspectief tussen Wendy en Sanne kreeg je een perfect beeld hoe de dames hun vakantie ervaarden.
Niet alleen de ervaringen van de dames komen uitgebreid aan bod. We worden verwend met uitgebreide beschrijvingen van het hotel en het zonnige República Dominicana. Ze zeggen altijd dat lezen een beetje reizen is, ik mag de Dominicaanse Republiek afvinken op mijn lijstje!

Meer recensies van Kelly