Een waardige afsluiter!

Kelly 03 juli 2024
Ik kreeg de eer om het 3de deel van ‘Toscaanse dromen’ reeks te lezen. Na het lezen van de eerste 2 delen was ik dan ook heel benieuwd naar de afsluiter van deze reeks. Ik was dan ook niet teleurgesteld! Liza heeft met van ‘droom tot diva’ een waardige afsluiter geschreven!

Waarover gaat dit boek?
Eerst en vooral kan ik je alvast aanraden om de eerste 2 delen te lezen. Deel 3 sluit hier naadloos bij aan.
In het 3de deel volgen we nog steeds Mare en Alex die hun Italiaanse droom beleven. Samen met hun olijke tweeling Joep en Jonas en de schattige Luna. Het gaat Mare ondertussen voor de wind. Ze wordt meer en meer gevraagd voor optredens. Alex daarentegen heeft het moeilijk. Zijn werk vraagt hem regelmatig terug te gaan naar Nederland. Dat vergt enorm veel van hem. Zeker met de optredens van Mare. En zeg nu zelf, wie wil er vrijwillig bella Italia verlaten?!
Liza laat ook nog alle personages opdraven uit de vorige delen. Denk maar aan bestie Louise, de vreselijke schoonmoeder, de extravagante buurvrouw Marloes en oh ja… Nonna Poppi! Ook maken we kennis met enkele nieuwe personages,
die passen heel mooi in het verhaal!

Conclusie:
Met dit 3de deel bevestigt Liza weer wat voor een getalenteerde schrijfster zij is. Ze weet een verhaal zo te vertellen alsof je er zelf bij bent. Ik heb dit boek gelezen tijdens regenachtige dagen maar haar woorden en beschrijvingen van Toscane heeft me enorm verwarmd. Het is een feelgood met een vleugje humor. Vooral voor de mama’s (en papa’s) onder ons heel veel herkenbare situaties (denk maar aan de middelvinger van de deugenieten).
Ik heb enorm genoten en vind het enorm spijtig dat dit het laatste deel was! Maar ik blijf Liza volgen en hoop snel op een nieuw verhaal!

Meer recensies van Kelly