Spanning verzekerd!

Kelly 04 juni 2024
In het Kluisbos verdwijnen vader en zoon. De Cel wordt ingeschakeld om het duo terug te vinden. De tijd dringt want de verdwijning wordt pas de dag nadien opgemerkt.
Inspecteur Olivia Leroy en haar team doen er alles aan om het duo terug te vinden. Via moeder Erica proberen ze meer informatie te vergaren. Maar het team stuit om een muur van onwilligheid. Ze lijkt iets te verbergen.
Olivia bijt zich in deze zaak vast. Door haar verleden en haar vastberadenheid tracht ze de zaak tot een goed einde te brengen. Maar slaagt ze daar ook in?

Sofie Delporte bewijst met dit tweede boek dat ze de award voor 'Beste Nederlandstalige debuut' meer dan waard is. Vanaf de eerste pagina neemt ze ons mee in de wereld van Olivia en de Cel Vermiste Personen. De gedetailleerde beschrijvingen en kennis van het verloop van een onderzoek tonen een grondige research aan. Met haar schrijfstijl en ingenieuze plotwendigen weet ze de lezer geboeid te houden tot de laatste pagina.

De karakters ontplooien zich nog meer in 'Zwijgen is bitter'. We leerden Olivia kennen als een dame met issues. Maar Sofie zorgt ervoor dat we heel veel sympathie voor haar krijgen. Ze weet Olivia zo aan de lezer te verkopen dat je haar graag wilt helpen. Desnoods zelf contact opnemen met haar vader of haar moeder toch eens op haar plaats zetten.
Niet alleen Olivia is goed uitgewerkt, ook de hoofdpersonages in dit boek. Je kijkt met gemengde gevoelens naar moeder Erica, je hart breekt bij zoon Kasper. De dader kan ook maar op weinig sympathie rekenen. Dit is allemaal de verdienste van Sofie. De personages in het boek voelen aan als mensen van vlees en bloed. Ze zijn Echt.

Kortom, dit boek is een aanrader voor wie van die genre houdt. Je krijgt de spanning, je krijgt de emoties, je krijgt een verhaal dat je niet kan wegleggen.

Meer recensies van Kelly