Penoza meets Gooische vrouwen

kim de jong 26 juli 2024
Dit boek heb ik in ruil voor een recensie via de giveaway aktie van Hebban. Het sprak mij aan toen ik las dat het wel wat weg had van de serie Penoza en Gooische vrouwen.

Dit is het 1e deel van de officiers serie en tevens haar debuut thriller van Bregje Rebergen.

Het boek heeft redelijk korte hoofdstukken en wisselt tussen Officier Rixt en de piano zusjes Valerie en Aisha.

Rixt is verantwoordelijk voor operatie Scylla. Ze zet alles op alles om een grote klapper te maken met het oprollen van een Crystal Meth Lab.

Maar als er een moord gepleegd is in het huis van de piano zusjes op Niek van de Velde dreigt operatie Scylla in de soep te lopen vanwege de grote bekendheid van de zusjes. Niek wilde graag uit het criminele circuit en gaan reizen met Aisha. Aisha kampt sinds haar jeugd al met vele geestelijke problemen (zoals DIS) en twijfelt of ze er niet veel dieper in zit dan ze in eerste instantie dacht.

Ik had hoge verwachtingen van dit boek zeker na een aantal goede recensies en de achterflap te hebben gelezen. Helaas heeft het verhaal mij niet heel erg gepakt. Ik heb me er af en toe doorheen moeten worstelen. Hoewel sommige plotten toch nog als een kleine verassing kwamen ben ik niet erg nieuwsgierig geworden naar het volgende deel.

Meer recensies van kim de jong