Zou ik de mensen van wie ik hou alles vertellen?

kim de jong 24 juni 2023
Dit boek is het 6e boek van Marlies Allewijn. Ik had nog niet van haar gehoord erg jammer want dit boek is een heel mooi boek.

Een boek over trauma's. Allewijn heeft zelf ook te maken gehad met trauma dus misschien dat dit boek je daarom ook wel aangrijpt.

Robin heeft een ongeluk gehad.
Na de Klap wordt ze wakker in het ziekenhuis en alles is veranderd.
Vanuit het ziekenhuis moet ze naar een revalidatie centrum.
Als ze Robin sterk genoeg vinden mag ze naar huis. Ze krijgt iets belangrijks in haar handen gedrukt.
2 boekjes 1 is zwart en de ander is magenta kleurig.

Bij thuiskomst gedragen haar ouders zich vreemd en als karan bij haar logeert ziet robin dat ze in verschillende kamers slapen Ze vertellen Robin dat ze gaan scheiden. Haar Franse vader gaat dan ook terug naar Parijs.
Dit is ook een enorme klap voor Robin.
Uiteindelijk gaat ze in de vakantie naar haar vader in parijs.
En daar word pas duidelijk hoe heftig de klap daadwerkelijk is.

Een mooi ontroerend boek over vriendschap trauma angsten eenzaamheid en de fysieke en psychische gevolgen van het ongeluk. Opgedeeld in 4 delen wat het lezen nog aangenamer maakt.

Als ik zeker wist dat de mensen van wie ik hou naar me zouden luisteren _ echt naar me zouden luisteren _ dan zou ik ze alles vertellen. Denk ik.

Meer recensies van kim de jong