Verborgen in de sneeuw

kim de jong 11 februari 2024
Thriller schrijfster viveca sten van Zweedse afkomst begint met het boek verborgen in de sneeuw aan een nieuwe serie.
Het laatste boek uit de sandham serie dateerd uit 2015. Ik denk dat ik daarom ook nog niet eerder van deze schrijfster heb gehoord.

Dit is het 1e deel van een nieuwe serie. Het boek houd de spanning er vanaf het begin goed in. En bleef me uitdagen door te lezen. Heb het boek dan ook in 2 dagen uitgelezen en ben zeker nieuwsgierig naar meer. Personage van Hanna komt pas later in het boek een beetje op gang als politieagente maar alsnog lijkt het me heerlijk om meer boeken van het duo Hanna en Daniel te gaan lezen. De cover is ook zeer goed gekozen en nodigt erg tot lezen uit.

Als Hanna Ahlander haar baan haar vriend en woonruimte kwijt raakt. Verhuisd ze naar het Zweedse dorpje Are waar haar zus Lydia een huis heeft.

Als de net 18 jarige Amanda niet thuis gekomen is van een feestje bij haar klasgenoot en vriendin Ebba wordt er een zoekactie op touw gezet. Al snel word er een paarse sjaal langs de weg gevonden.

Daniƫl is al 2 dagen op zoek naar de vermiste Amanda als hij een telefoontje krijgt dat er een lichaam is aangetroffen bij de stoeltjeslift.
Met een onderbemand team op het werk, vrouw Ida die het zwaar heeft met hun pasgeboren dochter Alice is het ook voor Daniel een drukke periode.

Bij Hanna blijft er informatie die ze krijgt tijdens het zoeken met Missing people borrelen. Als ze eenmaal besloten heeft naar het politie buro te gaan om haar informatie te delen wil ze eigenlijk niets anders als weer aan de slag als politie agente.

Als Daniel haar een baan mag aanbieden op de afdeling moordzaken is ze dolblij. Ze stort zich vol overgave met Daniel op het onderzoek naar de dader van de persoon die bij de stoeltjes lift is gedumpt. Maar ook prive heeft Hanna het een en ander uit te zoeken.

Zuhra die het huisje van Hanna's zus Lydia schoonmaakt lijkt erg angstig en blijft Hanna naast de moord ook nog bezig te houden. Als ze Zuhra bij iemand in de auto ziet stappen besluit ze de auto te volgen. Nu ze weet waar Zuhra verblijft besluit Hanna de man die Zuhra overal naartoe vervoert te volgen. Tijdens de achtervolging word Hanna van de weggereden als ze eenmaal wakker word in het ziekenhuis noemt ze zijn naam en lijkt alles met elkaar te maken te hebben.

Vriendin Ebba weet meer van Amanda als dat ze in eerste instantie laat merken.

(Met dank aan Luitingh Sijthoff dat ik in ruil voor een recensie dit boek mocht lezen.)

Meer recensies van kim de jong