Noordkaap

Kim 18 augustus 2024
Het verhaal begint spannend met de vondst van een lijk in het noorden van Noorwegen. Vervolgens gaan we terug in de tijd en maken we kennis met een stel onderzoekers. De onderzoekers hebben hun hoofdkwartier op een afgelegen Noors eiland. Zij doen onderzoek naar het gedrag van een aantal speciaal voor dit onderzoek uitgezochte criminelen. Er is echter maar een persoon op de hoogte van het daadwerkelijke doel van het onderzoek. In de eerste helft wordt vooral veel tijd besteed aan het voorstellen van de personages. De spanning blijft daardoor niet echt hangen. Daarna wordt er steeds meer duidelijk dat het onderzoek niet helemaal loopt volgens plan en dan gebeurt er heel veel tegelijk. De spanning blijft echter een beetje uit. Ik had moeite om er bij te blijven. Het was hier en daar ook wat voorspelbaar. Noordkaap is niet het beste boek van deze schrijfster, maar is prima voor even tussendoor.

Meer recensies van Kim