We willen allemaal weten of we het juiste doen, maar helaas weet je dat nooit helemaal zeker.

Julie Cohen heeft het boek erg mooi en herkenbaar geschreven. In het boek komen veel maatschappelijke problemen voor die voor heel veel mensen herkenbaar zijn omdat ze dit of van dichtbij hebben meegemaakt of mensen kennen die dit meemaken. In het boek komt bijv. Dementie en illegale adoptie aanbod. Omdat deze problemen aan de orde komen stelt een van de hoofdrolspeelster soms vragen waarvan je weet dat je die jezelf ook zou stellen in deze situatie, maar helaas weet je nooit iets zeker en moet je soms een gok wagen. Wat de situatie ook is we willen allemaal zekerheid. Dit was heel erg herkenbaar.

Het boek is opgedeeld in 5 delen, het verloopt van het heden naar het verleden, dit heeft de schrijfster heel goed gedaan. Dit is erg duidelijk voor de lezer, omdat het wordt duidelijk gemaakt met nummering en daarnaast worden de hoofdstukken opgedeeld in tijdsaanduiding en plaatsen.

Het lijkt op een liefdesroman dat vanuit het heden wordt verteld. Het is een verhaal wat je laat gissen naar het plot. Dit is zo mooi en gelijkelijk gedaan dat je wilt blijven lezen. Het is sinds lange tijd dat is zo’n mooie roman gelezen heb. Het is zo goed geschreven door Julie Cohen, zodat het pas aan het einde echt duidelijk is hoe het verhaal echt is gelopen en afloopt.

Meer recensies van Kim van den Boogaart