Een pakkend, bloedstollend en razend spannend vervolg op 24 uur

KimCoenen85 17 september 2024
Na het lezen van 24 uur sta ik echt te stuiteren om te gaan genieten van het tweede deel, 48 uur van Marcel van Driel. Van Uitgeverij Kluitman ontving ik ook nog eens als geluksvogel een recensie-exemplaar, mega bedankt. Ook dit deel heeft een spannende en pakkende cover die absoluut een thriller gevoel geeft. Ik heb hoge verwachtingen!

Claire is nog maar net bijgekomen van de 24 uur durende klopjacht van de vorige keer als ze weer opnieuw in een nachtmerrie belandt. Iedereen die haar de vorige keer tijdens de achtervolging geholpen heeft is ontvoerd naar een afgelegen landgoed in Frankrijk. Het gezelschap wordt daar de eerstvolgende 48 uur opgejaagd als wilde dieren in de bossen. Claire moet opnieuw vechten in een race tegen de klik om ditmaal niet alleen zichzelf maar ook haar vrienden te redden. Hoe ver is Claire bereid te gaan? Wat staat er tegen al die opoffering tegenover?

Een bloedstollend, spannend en pakkend verhaal. Marcel van Driel weet met zijn levendige, vlotte en krachtige schrijfstijl weer een razend spannend vervolg op de 24 uur te schrijven. Het lezen van 24 is geen must, wel ken je hierdoor wel direct alle personages en geloof me, ook 24 uur is absoluut het lezen waard.

Het is wederom een hedendaags en realistisch verhaal, waarin Marcel van Driel ook de nieuwe wetenschap betrekt in dit nieuwe en bloedstollende moordspel. Niet alleen Claire maar ook haar vrienden die haar de vorige keer bijstonden toen ze 24 uur uit de handen van de twee broers moest blijven, zijn slachtoffers van een gruwelijk en nieuw moordspel. We kruipen opnieuw in Claire en ervaren al haar angsten, gevoelens en emoties. Hierdoor zit je als lezer ook echt meermaals op het puntje van je stoel, want het boek kent enorm spannende en verrassende wendingen.

Ik vind het sterk hoe Marcel van Driel een goed en sterk vervolg op 24 uur heeft geschreven, waarin hij de gebeurtenissen uit het vorige verhaal meeneemt en daarop voor borduurt in dit verhaal. Daarbij hergebruikt hij elementen en uitgangspunten uit het vorige deel maar wel op zo'n originele en goede wijze dat dit deel weer een heel eigen en uniek verhaal is. Even denk ik dat het verhaal wat anders gaat eindigen en niet zo goed afloopt als dat ik hoopte. Daarbij verrast Marcel van Driel me nog even met een hele verrassende twist. Ook de manier waarop hij trauma's en de impact nog even tegen het licht houdt, maakt het verhaal echt compleet.

48 uur is een pakkend, bloedstollend en razend spannend vervolg op 24 uur. Marcel van Driel weet wederom met zijn levendige, vlotte en krachtige schrijfstijl je te pakken met een geweldig verhaal. Ondanks dat het verhaal een vervolg is op 48 uur, weet Marcel er weer een originele, unieke en hedendaagse twist aan te geven die je op het puntje van je stoel laat zitten. Echt een dikke aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85