Een ontzettend leuke, fijne en heerlijke kerstnovelle

KimCoenen85 02 oktober 2024
Na het lezen van Cappuccino & Bitterkoekjes heb ik goede verwachtingen van de nieuwe kerstnovelle van Angelique van Dongen. Angelique heeft zo'n heerlijke, realistische en fijne schrijfstijl, dat ik ook hoop en verwacht dat in deze novelle terug te zien. Daarnaast hoop ik op een mooie kerst en liefdesverhaal.

Abby is senior verkoopster bij een bedrijf in woonaccessoires. Al snel ontstaat er een vriendschap met collega Bas die werkt als hoofd administratie. Abby krijgt al snel diepere gevoelens voor hem. Bas heeft alleen al een relatie, hierdoor zal dit voor Abby enkel bij ongekoesterde gevoelens blijven. Ze ziet op tegen kerst met haar familie en besluit daarom om een singlereis naar Cyprus te maken. Ze komt in een leuke groep terecht en maakt leuke uitstapjes. In deze groep leert ze de aantrekkelijke Sjoerd kennen en er ontstaat een prille romance. Abby geniet van haar vakantie tot op tweede kerstdag Bas ineens voor haar hotel staat precies op het moment als Sjoerd haar omhelst.

Geweldig, cosy, fijn en absoluut het ultieme kerstgevoel. Deze kerstnovelle van Angelique van Dongen heeft het helemaal. Angelique van Dongen heeft een levendige, vlotte en heerlijke schrijfstijl, waardoor het verhaal gemakkelijk en vlot leest en je helemaal in het mooie verhaal op kan gaan.

We volgen het verhaal van de tweeëndertig jarige Abby die nog altijd single is. Het is een redelijk doorsnee personage, waardoor je je gemakkelijk met haar kan identificeren. Ook haar gevoelens die ze voor collega Bas koestert heeft Angelique van Dongen mooi omschreven. Het verhaal bevat heel realistische en leuke personages.

De verhaallijn wordt mooi opgebouwd en begint voor de vakantie van Abby. Angelique van Dongen weet mooi over te brengen waarom Abby zo opziet tegen de kerstdagen en daarom alleen op reis gaat. De reis is prachtig beschreven en het plezier en de leuke uitjes zorgen voor een leuk en knus gevoel, zeker door het kersttintje dat Angelique van Dongen eraan geeft. Er volgt een verrassende maar goede twist in de verhaallijn waardoor het verhaal een mooi en liefdevol vervolg krijgt waarvan je als lezer van smult. Daarbij weet Angelique van Dongen met een prachtig epiloog nog een heerlijk liefdevol en mooi kerstgevoel, het verhaal af te sluiten.

Abby's kerstdroom is een ontzettend leuke, fijne en heerlijke kerstnovelle. Angelique van Dongen heeft een mooie en realistische verhaallijn met leuke en goed uitgewerkte personages neergezet. Het is een verhaal dat naast liefde en kerst ook nog een fijn vakantiegevoel bij je oproept. Ofwel, mocht je op en top van een fijne en mooie vakantie en kerstverhaal met liefde willen genieten, dan moet je absoluut deze prachtige novelle van Angelique van Dongen gaan lezen.

Meer recensies van KimCoenen85