Een echte feelgood pageturner!

KimCoenen85 12 juli 2024
Ik las al eerder met mega veel plezier het boek Binnen de lijntjes van Mireille Versteeg. Dit boek beviel me zo boven verwachting goed, dat ik erg hoge verwachtingen heb van haar nieuwe boek. Van Uitgeverij Boekerij heb ik een recensie-exemplaar ontvangen, waar ik onwijs blij mee ben. Ik hoop opnieuw op een sprankelend, mooi en krachtig verhaal dat me raakt.

Eva komt er op een pijnlijke manier achter dat je idool in het echt meestal tegenvalt. Alhoewel schrijver Max Mulder meer pijn ervaart, aangezien hij door Eva's onhandigheid zijn hand breekt en daarmee zijn deadline voor zijn nieuwe boek in gevaar komt. Als dit niet lukt, dreigt hij ook nog eens een grote internationale film deal mis te lopen. Onder de druk van zijn literair agent trekt Eva bij Max in om hem te helpen om zijn deadline te halen. Eva moet erg wennen aan de stilte van het boshuis in Drenthe, waar de norse Max een teruggetrokken leven leidt. Gelukkig zijn de mensen in het dorp erg vriendelijk. Max moet erg wennen aan Eva's aanwezigheid, al helemaal wanneer Eva haar mening geeft over de inhoud van het boek. Beide kijken uit naar het moment dat hun samenwerking er op zit, maar hoe meer tijd ze in elkaars buurt doorbrengen, hoe groter de aantrekkingskracht tussen de twee lijkt te worden. De deadline nadert en zowel Eva als Max hebben moeite zich tegen hun gevoelens weerstand te bieden. Zullen ze beide inzien dat liefde soms te vinden is in de persoon waarbij je het niet verwacht?

Wat een geweldig, leuk en fantastisch tof boek. Mireille Versteeg did it again!! Mireille Versteeg heeft een hele levendige, vlotte, luchtige schrijfstijl waarin ze erg veel gevoel, sfeer en erg leuke humor weet te verwerken. Daarbij is het ook nog eens een boek dat ontzettend gemakkelijk, natuurlijk en vlot leest waardoor je compleet opgaat in het verhaal en de wereld om je heen totaal vergeet.

We volgen het verhaal van Eva en Max. De personages zijn erg natuurlijk, realistisch en verschillend neergezet. Eva is heerlijk extrovert, open en sociaal, waarbij Max stug, nors en erg introvert is. Daarbij weet Mireille Versteeg ook op geweldige wijze het spanningsveld tussen de twee personages neer te zetten, waardoor je het als lezer ook voelt en ervaart. Naast de hoofdpersonages zijn ook de andere personages natuurlijk en goed uitgewerkt waardoor er bij elk van hen direct een beeld in je hoofd verschijnt.

Het verhaal heeft een ontzettend leuke opbouw en is een echte enemies-to-lovers verhaal. De ontmoeting van de twee drie jaar eerder, waarmee het verhaal begint, is een verrassend begin. Toch weet Mireille Versteeg me gedurende het verhaal te verrassen met de wijze waarop ze op deze ontmoeting terug pakt en van toepassing is op het verdere verloop van het verhaal. Wat Mireille ook erg goed gedaan heeft, is naast de verhaallijn tussen Max en Eva ook genoeg hier rondom heen aan lijnen en gebeurtenissen laten plaatsvinden, waardoor het juist het verhaal verrijkt en versterkt en het erg natuurlijk en compleet aanvoelt. Met een grandioze klapper, weet Mireille ook dit geweldige verhaal af te sluiten.

Beter dan fictie is zonder twijfel een echte feelgood pageturner. Het verhaal is echt verslavend, leuk, pakkend en erg grappig en het is erg vlot, levendig en met gevoel geschreven. De twee hoofdpersonages sluit je zonder twijfel gedurende het verloop van het verhaal in je hart en de wendingen en gebeurtenissen weten je echt te raken. Hou jij van feelgood? Dan moet je dit boek echt gaan lezen!

Meer recensies van KimCoenen85