Een onwijs mooi, sprankelend en inspirerend prentenboek

KimCoenen85 02 oktober 2024
Alleen al deze vrolijke, speelse, kleurrijke en uitnodigende cover, maken me nieuwsgierig naar dit prentenboek dat gelijk ook het kinderboek is voor de kinderboekenweek van 2024. Ik heb hierdoor extra hoge en goede verwachtingen van dit prentenboek.

Cecile weet wat ze wil en groeit op in een traditionele circusfamilie. Het circus trekt steeds minder bezoekers. Zal Cecile het circus kunnen redden? Cecile houdt zich niet graag aan de regels en maakt er zelf een hele show van. Zal dat goed aflopen? Het is een vrolijk en eigenwijs verhaal dat kinderen inspireert trouw te blijven aan zichzelf.
Geschreven voor de Kinderboekenweek 2024 met het thema ‘Lekker eigenwijs!’.

Wat een bijzonder, origineel en verrassend leuk kinder- en prentenboek is dit. Sarah Surgey en Alice Pieroni weten op leuke, speelse en heldere wijze door middel van een leuk verhaal de jeugdige lezertjes een mooie boodschap mee te geven.

Het verhaal is geschreven in korte, heldere en duidelijke taal waarbij Sarah Surgey goed rekening heeft gehouden met het taalniveau en de woordenschat van de jeugdige lezertjes. Hierbij weet Alice Pieronu het verhaal op vrolijke, speelse en kleurrijke wijze te voorzien van prachtige illustraties waar ik echt verliefd op ben geworden. Ik vind het illustratiestijl echt geweldig en hoe beter je naar de tekeningen kijkt, hoe meer leuke elementen je hierin ontdekt.

Het verhaal heeft een mooie opbouw, waarbij er mooi wordt gewerkt aan de oplossing van het 'probleem', waarbij je het inzicht krijgt dat je trouw aan jezelf moet blijven en soms best een tikkeltje eigenwijs mag zijn.

Ceciles Circus is een onwijs mooi, sprankelend en inspirerend prentenboek met een prachtige boodschap: blijf trouw aan jezelf. Sarash Surgey weet met op heldere en krachtige wijze een mooi en leuk verhaal neer te zetten dat Alice Pieroni met haar prachtige, kleurrijke en speelse illustraties het verhaal helemaal tot leven wekt.

Meer recensies van KimCoenen85