Een leuke, chaotische en onstuimige romance

KimCoenen85 25 september 2024
Na het lezen van Magnolia Parks, waar ik ontzettend van genoten heb, wil ik meer ontdekken van deze heerlijke en leuke serie. Gelukkig is nu deel twee verschenen én kreeg ik van Xander Uitgevers een recensie-exemplaar van dit nieuwe en veelbelovende boek. Ik heb hoge verwachtingen. De cover sluit prachtig aan op deel één en is ditmaal knalblauw in plaats van rood, waardoor de delen duidelijk van elkaar verschillen. Ook de illustraties in het silhouet van het gezicht zijn ditmaal wat anders.

De twintigjarige Daisy is op zoek naar een doodnormaal en rustig leven. Daisy is als erfgename van een crimineel imperium geen moment rust gewend. Sinds haar ouders, die enkele jaren geleden vermoord werden, houdt maffioso broer Julian Daisy streng in de gaten. Zijn 'werk' maakt het leven van Daisy allesbehalve gemakkelijk, dat wordt nog erger als ze begint te daten met de wispelturige Christian Hemmes. Hij is een van de weinige Londenaren die niet buigt voor Julian. Ondertussen is Christian zwaar in de ban van Magnolia Parks en hij is ook blij met Daisy als leuke afleiding. Totdat alles verandert. Hun onschuldige flirt verandert hun relatie en ze realiseren dat alles in het leven een prijs heeft. De dingen die het waard zijn, vragen soms om zware opofferingen...

Als je al dacht dat Magnolia Parks een chaotische, onstuimige en leuke romance met veel drama is, dan heb je deel twee nog niet gelezen. In het tweede deel van deze heerlijke gossip en romance serie doet Jessa Hastings er weer net een schepje bovenop, ook haar scherpe en heerlijke humor is weer direct te herkennen in het verhaal. Jessa Hastings heeft een hele levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl, waardoor het boek gemakkelijk en vlot leest.

Dit tweede verhaal staat in het teken van de onstuimige en chaotische romance van Christina en Daisy. Maar we lezen meerdere perspectieven die per hoofdstuk van elkaar wisselen. Aangezien het daarbij nogal een chaotisch verhaal is met veel wendingen en gebeurtenissen merkte ik wel dat ik gedurende het hoofdstuk terug bladerde in welk perspectief ik nu aan het lezen was. Toch zijn de personages duidelijk en onderscheidend. Echt realistisch kan je ze niet meer noemen, ze zijn wat over de top, maar dat geeft net het grappige tintje aan dit verhaal.

Direct bij het hoofdstuk is het duidelijk: Daisy woont in alles behalve een doorsnee gezin waar het er rustig aan toe gaat. Dit eerste hoofdstuk, dat direct ook veel humor kent, roept ook een hoop vragen op naar het leven van Daisy, waardoor je in de verhaallijn gezogen wordt. Zoals ik al zei, het verhaal kent echt ontzettend veel wendingen en gebeurtenissen en veel verschillende verhaallijnen die dwars door elkaar heen lopen. Daarbij is Christian een enorm wispelturig en kan hij in 1 hoofdstuk switchen van zwart naar wit. Het verhaal is erg pakkend en fascinerend, waarbij Jessa Hasting echt tot het einde wacht om met die ontknopingen te komen.

Daisy Haites is een leuke, chaotische en onstuimige romance. Het is het vervolg van Magnolia Parks. Het is ontzettend leuk, levendig en met veel humor geschreven. Het verhaal is echt mega over de top en kent ontzettend veel wendingen en gebeurtenissen, hierdoor weet het verhaal je wel echt in zijn greep te houden en geniet je van elke pagina. Nu is het wachten op deel drie.

Meer recensies van KimCoenen85