Een originele, pakkende en intrigerende pageturner

KimCoenen85 27 oktober 2024
De boeken van Liane Moriarty staan al zo lang op mijn verlanglijst, dat met de kans op een recensie-exemplaar van A.W. Bruna ik mijn kans gewoonweg niet kon laten liggen. De paarse cover met de vlinder is prachtig, intrigerend en trekt direct mijn aandacht. Ik heb erg hoge verwachtingen van deze roman.

Tijdens een vlucht van Tasmaniƫ naar Sydney, die soepel verloopt, lijkt het leven van iedereen die aan boord van deze vlucht was, voorgoed veranderd te hebben. Tijdens de vlucht gebeurt er namelijk iets buitengewoons. Een onopvallende dame, gaat iedereen in het vliegtuig langs om te voorspellen wanneer en hoe ze zullen overlijden. Na een paar maanden lijken de eerste voorspellingen uit te komen en worden sommige mensen toch wel erg ongerust.. Wat zou jij doen als je weet wat jouw toekomst is? Ga jij het opnemen tegen het lot?

Wat een intrigerende, fascinerende en prachtige roman is dit! Dit is echt een boek dat na het dichtslaan nog dagen op je door blijft werken en waarover je blijft nadenken. Het is echt een bijzonder, pakkend en origineel verhaal dat me bij blijft.

Liane Moriarty heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet de personages bijzonder goed en met aandacht uit te werken. Hierdoor kan je je als lezer zonder moeite in de vele personages verplaatsen en kost het je geen enkele moeite om de vele personages uit elkaar te houden. Daarbij weet ze ook de psychologische gedachtegang van de verschillende personages krachtig en op zo'n manier te verwoorden, dat je daar als lezer helemaal in wordt meegenomen en dat je die gedachtegang ontzettend goed kan begrijpen. Het zijn stuk voor stuk unieke en diverse persoonlijkheden.

Het verhaal wordt op pakkende wijze opgebouwd. Na een goede beschrijving van de situatie, omgeving en personages gaat het verhaal van start, dat begint met een krachtig, intrigerend en pakkend begin waarin een vrouw in een vliegtuig voorspellingen doet over het tijdstip van hun dood en hun doodsoorzaak. Met dit bizarre en originele begin heeft Liane Moriarty mij direct te pakken en wordt ik het verhaal ingezogen.

Het verhaal volgt daarna verschillende personages en hun verdere levensloop die in het vliegtuig zaten. Al deze verhaallijnen zijn pakkend, sterk en intrigerend en ze weet deze verhaallijnen op zo'n wijze neer te zetten dat je nieuwsgierig blijft naar iedereens afloop. Tussendoor volgen we ook het verloop van het leven van de vrouw die haar voorspellingen deed in het vliegtuig.

Door het hele verhaal heen weet Liane Moriarty een prachtige sfeer en een bepaald gevoel te brengen, wat het totale verhaal nog meer eigen en uniek maakt. Er volgt een verrassend plot, die net wat anders was dan verwacht, hierdoor weet ze het verhaal op sterke en krachtige wijze af te ronden.

Dat ene moment is een originele, pakkende en intrigerende pageturner. Met het verrassende, opmerkelijke en krachtige begin had Liane Moriarty me te pakken en kon ik het boek niet meer wegleggen. De personages zijn divers en met enorm veel gevoel en aandacht uitgewerkt, met name de psychologische gedachtegang van de personages zijn erg goed uitgewerkt. Liane Moriarty heeft een levendige en vlotte schrijfstijl en weet je van het begin tot het einde in zijn greep te houden. Het is een bijzonder verhaal dat je echt aan het denken zet!

Meer recensies van KimCoenen85