Een grandioos spannende, ijzersterke en indrukwekkende pageturner

KimCoenen85 22 juli 2024
Eindelijk is het tijd voor deel 6 van deze grandioos goede en toffe serie. Dat ik hoge verwachtingen heb voor dit nieuwe deel. Chris Carter heeft me al gewaarschuwd dat het een iets ander deel dan de voorgaande serie gaat zijn, wat me mijn nieuwsgierigheid enkel heeft vergroot.

Op het platteland in Wyoming vindt een bizar auto-ongeluk plaats, waarbij de politie een gruwelijke vondst in een kofferbak doet. De bestuurder van de auto zwijgt in alle talen en wil niet zeggen tijdens verschillende verhoren, totdat hij één naam noemt: Robert Hunter.
De zaak is inmiddels overgedragen aan de FBI, die de hulp inschakelt van Robert Hunter. Wanneer Hunter de verdachte verhoord, komen er al snel geheimen boven tafel. Langzaamaan wordt de ware identiteit van een meedogenloze seriemoordenaar onthuld. Iemand die zo ongrijpbaar is dat niemand ook maar enig idee had dat hij bestond, tot nu...

Grandioos goed! Met een pakkend, spannend en prikkelend proloog gaat deel zes van start. Er vindt een auto-ongeluk plaats dat op levendige en actievolle wijze wordt beschreven. Hierdoor zit je direct op het puntje van je stoel en wil je weten wat er nu precies in de kofferbak gevonden is.

Chris Carter heeft een filmische en levendige schrijfstijl, waarbij het verhaal in een vlot en krachtig tempo verloopt. Hij weet perfect aan te voelen wanneer hij de verhaallijn moet versnellen, te vertragen of in detail moet treden. Daarnaast is het verhaal opgebouwd uit korte en krachtige hoofdstukken die het leesgenot verhogen. Daarbij zit er weer een fantastische sfeer, (plot)wendingen en opbouw in. Het is echt een huiveringwekkend, luguber en geniaal verhaal.

Het is inderdaad een net wat andere verhaallijn dan de vijf vorige delen, want dit deel gaat Robert Hunter samenwerken met de FBI en werkt hij niet met zijn vaste team en collega Garcia. Robert Hunter vond ik al een fantastisch en goed uitgewerkt personage, maar in dit deel krijgt Robert een hoop diepgang als we meer te weten komen over zijn verleden. Ook de andere personages zijn realistisch en scherp neergezet. Zeker Lucien, de manier hoe hij dit personage en de psychologie achter het personage heeft weten uit te werken, echt geniaal. Een personage dat je kippenvel bezorgd. Met sterke en realistische dialogen weet Chris Carter de personages tot leven te wekken.

Het is echt een bizar, spannend, luguber en pakkend verhaal en als je eenmaal aan dit boek begint is stoppen geen mogelijkheid meer. Het verhaal zit erg goed in elkaar en zeker naarmate het verhaal vordert en de spanning oploopt wordt het verhaal gruwelijker en indrukwekkender. Het is echt een verhaal dat onder je huid kruipt. Het plot is echt ijzersterk en laat je op het puntje van je stoel zitten. Tot slot weet Chris Carter weer op prachtige wijze de zaak en het verhaal af te ronden.

De beste vriend is een grandioos, spannende, ijzersterke en indrukwekkende pageturner. Chris Carter is echt een van mijn favoriete schrijvers. Hij weet zo filmisch, vlot en levendig te schrijven, dat je meegesleept wordt in een verhaal vol scherpe en realistische personages, sfeer, spanning, een indrukwekkend goed uitgewerkt (luguber) verhaal en verrassende wendingen. Deze boeken zijn absoluut aanraders voor echte thriller-fans.

Meer recensies van KimCoenen85