Een heerlijke, leuke en originele verhalenbundel

KimCoenen85 21 oktober 2024
Na het lezen van de eerdere paar verhalen van deze serie die als e-boeken zijn verschenen, heb ik onwijs veel zin om de rest van de heerlijke cosy crime verhalen te gaan ontdekken. Hoe gaat het verder met Sylvia en haar plan om een nieuwe thriller te schrijven? Welke moorden komt ze in de tussentijd nog tegen?

Schrijverscollectief De Moordwijven bundelden hun krachten in de cosy crime-serie De Cocktailmoorden, zes verhalen die nu samen in paperback verschijnen.
Sylvia Lievers is een succesvolle thrillerauteur. Om inspiratie op te doen voor nieuwe verhalen, staat ze altijd open om meer van de wereld te ontdekken, waardoor ze op ongewone en avontuurlijke plekken terechtkomt. Sylvia is niet bang aangelegd, en ook wanneer er doden vallen blijft Sylvia op onderzoek uitgaan, alles natuurlijk voor een goed verhaal.
In de 6 heel uiteenlopende verhalen komt Sylvia keer op keer in een nieuw avontuur en moordpartij terecht. Zal het haar lukken om haar thriller verhaal in de tussentijd tot een goed einde te brengen?

Wat een heerlijke, grappige en mooie verhalenbundel van hele uiteenlopende verhalen van Sylvia die prachtig op elkaar aansluiten en ook weer samen een totaal verhaal vormen. De moordwijven hebben een enorm levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl. Ze weten ondanks de spanning het verhaal met veel humor lekker luchtig te houden.

We volgen het verhaal van thrillerschrijfster Sylvia, een vrouw van middelbare leeftijd die leuk is uitgewerkt. Het is een realistisch en heerlijk nuchter personage die me erg aanspreekt. Naast Sylvia zijn ook de personages die in de verschillende verhalen langskomen al naargelang hun invloed op het verhaal uitgewerkt zodat je voor je gevoel niets te kort komt. Daarbij is het leuk dat er heel uiteenlopende en diverse personages in de verhaallijnen verwerkt zijn.

Deze verhalenbundel bestaat uit zes hele uiteenlopende verhalen waarin Sylvia de hoofdrol speelt. Ook merk je dat als je de delen in volgorde leest je een rode draad en voortgang in het leven van Sylvia zelf ontdekt. De verhalen zijn goed losstaand van elkaar te lezen en hebben stuk voor stuk een leuke opbouw, spanning, humor en een einde. Wat deze verhalen ook krachtig maakt is dat het hele diverse verhalen zijn, zo gaat het ene verhaal over de hardloopclub waar Sylvia een poging tot waagt, terwijl het andere weer gaat over de aanleunwoning voor haar moeder. Hierdoor wordt je keer op keer verrast met een tof en verrassend verhaal.

De cocktailparty is een heerlijke, leuke en originele verhalenbundel met zes hele uiteenlopende cosy crime verhalen met thrillerschrijfster Sylvia in de hoofdrol. De moordwijven is een heerlijk vlot geschreven, lekker luchtig en bevat leuke humor. Echt een prachtige aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85