Een prachtig, indrukwekkend en spannend laatste deel

KimCoenen85 25 juli 2024
Als ambassadeur van Tijdloze liefde krijg ik de kans om een aantal keer per jaar een van hun prachtige boeken te lezen en te recenseren. Bij het ontvangen van het derde deel van 'De straten van Londen' sprong ik dan ook een gat in de lucht. Deel één en twee waren geweldig en ik ben erg benieuwd hoe de serie verder gaat. Ik heb hoge verwachtingen.

Helaas het derde en laatste deel van De straten van Londen serie. Kit en haar vader zijn bezig hun eigen detectivebureau op te zetten. Daarnaast moet Kit ook nog de zorg dragen door haar dochtertje en voor het huishouden zorgen. Hoe hard ze ook probeert alle ballen in de lucht te houden, het lukt haar niet altijd. Jackson heeft het ondertussen te druk met zijn nieuwe baan om de moeilijkheden waar Kit tegen aanloopt op te merken. Hij is de nieuwe hoofdinspecteur van het station van Londen en doet niets anders dan de hele dag brandjes blussen die zijn vorige werkgever veroorzaakt heeft. Kit neemt tegen haar vaders adviezen toch een vermissingszaak aan en hierdoor raken zowel Kit als Jackson ook persoonlijk bij de zaak betrokken. Daarbij komt ook het leven van hun eigen dochter op het spel te staan. Zal het Kit en Jackson lukken om uit de chaos te ontsnappen?

Wat een onwijs mooi, spannend en actievol derde en laatste deel van deze historische detectiveroman serie. Deze serie voelt voor mij als een originele en bijzondere serie, omdat je je terug waant in de tijd en Michelle Griep het tijdsbeeld maar ook de personages sterk weet uit te werken en weet neer te zetten, daarbij volgt er keer op keer een politie / detective zaak die goed in elkaar zit en mooie spanning en actie met zich mee brengt.

Het is erg indrukwekkend, hoe Michelle Griep de personages door de delen heen hun leven laat vervolgen en dat ze per deel nieuwe en verrassende diepgang krijgen. Daarbij maakt Kit in dit deel een mooie transformatie door nu ze een kersverse moeder is en daarnaast haar leven op het spel zet om de misdaad te bestrijden. Nog altijd is Kit mijn favoriete personage. Deze vrijgevochten vrouw die zonder twijfel haar eigen pad kiest en gevaar niet uit de weg gaat, geeft me keer op keer bewondering en inspiratie.

Ook in dit derde deel volgt er weer een nieuwe en spannende zaak. Het is sterk hoe Michelle Griep dit verhaal heeft opgebouwd. In de eerste instantie lijkt het er namelijk op dat Jackson Force, Kit en ook haar vader aan drie aparte zaken werken. Niets lijkt wat het is en hun paden kruisen elkaar op verrassende manieren. Ook in dit deel doen er weer redelijk veel personages mee, maar de manier waarop Michelle Griep dit heeft uitgewerkt zorgt niet voor verwarring. Daarbij is dit laatste deel wel het meest actievolle en spannende deel van de serie. Tegen het plot zit je echt op het puntje van je stoel en wil je weten of dit goed gaat aflopen. De serie wordt op prachtige wijze afgesloten.

De detective van Blackfriars Lane is een prachtig, indrukwekkend en spannend laatste deel. Het is een onwijs originele, spannende en mooie serie. Waarin Michelle Griep het tijdsbeeld, maar ook de personages en de setting op beeldende wijze weet te beschrijven. Door de delen heen evolueren de hoofdpersonages erg goed en volg je ook het verloop van hun leven. In ieder deel volgt een nieuwe politie/detective zaak die goed in elkaar zit en spanning en actie kent. Zeker in het derde en laatste deel zat ik tegen het einde op het puntje van mijn stoel. Echt een mega gave serie!

Meer recensies van KimCoenen85