De limited edition maakt dit verhaal echt tot een pareltje

KimCoenen85 04 oktober 2024
Deze eenmalige speciale luxe editie van De GVR, ter gelegenheid van de 100ste druk van dé klassieker van Roald Dahl. Bij het boek zitten ook een leeslint en groeiposter en bevat het boek speels opgemaakte bladzijden voor nog meer leesplezier.
Wanneer Sofie 's nachts in bed ligt en probeert te slapen, hoort ze iets. Voor haar raam staat een reus. Hij plukt haar uit haar bedje en ontvoert haar. Sofie heeft geluk, de reus is namelijk de Grote Vriendelijke Reus. Hij praat misschien een beetje raar, maar hij is heel aardig. Hij vertelt over de andere reuzen, die vreselijk en gevaarlijk zijn. Kunnen de GVR en Sofie een plan bedenken om de andere reuzen tegen te houden?

Deze klassieker blijft altijd een pareltje! Ook al heb ik het boek in mijn jeugd ontelbare keren verslonden, ook nu geniet ik weer van iedere pagina, iedere grap en de heerlijke en rijkelijke fantasie. Daarbij is deze speciale uitgave ook nog eens voorzien van prachtige illustraties van Quentin Blake en zijn de bladzijden speels opgemaakt, wat het leesplezier vergroot.

We lezen het avontuur van het jonge meisje Sofie. Ze is zo neergezet, dat ieder kind zich gemakkelijk in Sofie kan verplaatsen. De andere personages in het verhaal zijn heerlijke uitgesproken, creatieve en uitgesproken personages waarbij je direct een beeld voor ogen hebt. Het feit dat Roald Dahl ook de personages allemaal hun eigen karaktertrekjes en manier van spreken geeft, maakt het extra leuk en speels.

Het verhaal wordt opgebouwd vanuit Sofie die tot dan toe een normaal leven in een weeshuis leidt. Al snel ontstaat er een creatief en magisch avontuur als de GVR in haar leven verschijnt. Het verhaal is voorzien van veel humor, waardoor het echt een verhaal is waarvan je geniet. Door de rijke fantasie kent het verhaal een tal aan verrassende, creatieve en speelse gebeurtenissen en wendingen en zorgen de GVR en Sofie ervoor dat de mensen van de reuzen worden gered.

De GVR, het welbekende jeugdboek, nu in een speciale limited edition. Het verhaal is prachtig, speels en leuk opgemaakt en bevat ook tijdens het verhaal prachtige illustraties van Quentin Blake. Ondanks dat ik het boek al vaak in mijn jeugd verslonden heb, genoot ik weer van iedere pagina, iedere grap en het prachtige avontuur!

Meer recensies van KimCoenen85