Een heerlijke, leuke en grappige feelgood

KimCoenen85 06 juli 2024
Alleen al de titel maakt me erg nieuwsgierig naar het tussendoortje. Daarbij heb ik al eerder een boek van Sabine gelezen, Oppas gezocht en Lentevloek. Beide waren erg leuk, dus ik heb goede verwachtingen voor dit nieuwste tussendoortje.

Evelyn is in alle staten van paniek wanneer ze ontdekt dat ze haar dierbaarste bezit, haar notitieboekje kwijt is. In dit notitieboekje heeft ze alle informatie verzameld waarmee ze een man aan de haak kan slaan. Ze heeft anders geen vertrouwen dat ze haar nieuwste vlam Leo kan veroveren. Tot overmaat van ramp ontdekt nieuwsgierige buurman Blake per ongeluk het boekje. Hij vindt dit notitieboekje buitengewoon interessant en is van plan de achterliggende redenen van het notitieboekje te ontrafelen. Hij wil Evelyn namelijk overtuigen om De kunst van het ver(mis)leiden aan hem uit te lenen. Blake weet het hoofd van Evelyn op zijn kop te zetten en Evelyn begint te twijfelen aan alles wat ze dacht te weten over mannen. Is Leo echt de ware? Of is het toch de onweerstaanbare buurman Blake?

Wat is dit weer een heerlijk, grappig en romantisch verhaal. Sabine Zwaan schrijft luchtig, levendig en vlot en met lekker veel humor. Hierdoor vlieg je door het verhaal en kan je lekker en onbezonnen genieten van deze heerlijke romance.

We volgen het verhaal van Evelyn en Blake. Evelyn is een redelijk doorsnee jonge vrouw die hopeloos op zoek is naar de liefde. Ze doet dat door te observeren en kritische analyses erop los te laten hoe ze zichzelf aan kan passen de perfecte vrouw te zijn, zodat de kans op liefde gaat slagen. Blake is een wat minder doorsnee man, maar wel erg leuk, zelfverzekerd en heerlijk nuchter. Hij biedt een leuk tegenwicht aan de zoekende Evelyn.

Het verhaal heeft een leuke en grappige opbouw en kent leuke wendingen en gebeurtenissen. Daarbij heeft Sabine Zwaan er door verrassende elementen in de interesses en werk van Blake er een erg leuk verhaal van weten te maken. Ondanks dat je bij voorhand al de afloop weet, is het echt een verhaal om van te smullen.

De kunst van het verleiden is een heerlijke, leuke en grappige feelgood. Sabine Zwaan heeft een levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl, waardoor je heerlijk kan opgaan in deze heerlijke romance. Ondanks het voorspelbare einde is het een erg leuk verhaal, met leuke wendingen en gebeurtenissen waardoor je het tussendoortje in één keer uitleest.

Meer recensies van KimCoenen85