Een mooie en sfeervolle roman/thriller

KimCoenen85 24 juli 2024
Boeken van een nieuwe uitgeverij zijn altijd erg leuk om te ontdekken. Wat voor soort boeken brengen ze uit en spreken deze boeken me aan? Ik kreeg van Uitgeverij BoldWood Books de kans om deze thriller van hen te lezen en te recenseren. Ik ken TJ Emerson nog niet, maar de cover is uitnodigend en maakt me nieuwsgierig.

Olivia en Julian leven een druk leven en besluiten te genieten van een welverdiende onderbreking in hun Spaanse villa. Julian, die veel in de publieke belangstelling kwam te staan na de tragische moord op zijn eerste vrouw is echt aan deze vakantie toe. De warme en de rust in de villa wordt onderbroken door wandelingen, lunches en verkoelende zwempartijen. Dan loopt Julian opnieuw Gabriel tegen het lijf, een aantrekkelijke man die vele jaren jonger is. Hierdoor verandert de idyllische vakantie in een gevaarlijk kat-en-muisspel. Zullen ze er allemaal levend uitkomen?

Wat een sfeervol en mooi verhaal. TJ Emerson heeft een fijne en levendige schrijfstijl. Zijn verhalen lezen makkelijk weg waardoor je door je door het verhaal vliegt, voor mijn gevoel was het wel meer een roman schrijfstijl dan echt een thriller schrijfstijl.

We volgen het verhaal van Julian. Julian, maar ook de andere personages, zijn realistisch en lekker divers neergezet. Bij alle verschillende personages houdt TJ Emerson iets geheimzinnigs. Hierdoor weet hij een sfeer en setting te scheppen, waardoor je als lezer twijfelt aan welk personage eerlijk en oprecht is, of handelt met een andere bedoeling. Daarbij weet TJ Emerson ook het psychologische aspect van macht, geld, liefde en lust in het verhaal mee te nemen.

Het verhaal is goed opgebouwd en bestaat uit verschillende delen. Zo lezen we het verhaal van Julian in de tijd dat zijn eerste vrouw nog leeft, de tijd erna en tot slot het leven met zijn tweede vrouw Olivia. Hierdoor wordt het verhaal en de gebeurtenissen mooi opgebouwd en vallen de puzzelstukjes op de gebeurtenissen later mooi op zijn plek. Wel voelt het verhaal lange tijd voor mij als een roman, wel een mooie en goede roman, maar ik miste de vlotheid en de spanning van een thriller. Wel volgt er een mega verrassende goede plottwist die goed in elkaar zat en het verhaal een nieuwe draai en wending gaf.

De perfecte vakantie is een mooie en sfeervolle roman/thriller. Het verhaal wordt in sfeer, maar ook in diverse, uitgesproken en realistische personages goed uitgewerkt. Het verhaal voelt voor mij wel lange tijd aan als een goede roman in plaats van echt een thriller. Toch wist het plot me te verrassen en gaf dit nog een thriller gevoel aan het verhaal.

Meer recensies van KimCoenen85