Een ontzettend leuke, grappige en ontroerende verzameling van heel uiteenlopende verhalen

KimCoenen85 25 oktober 2024
Ik ben dol op non-fictie boeken en daarbij ben ik ook een grote dierenvriend. Hierdoor leek dit nieuwe boek van Amy Attas echt een ontzettend leuk en veelbelovend boek. Van Uitgeverij The House of Books ontving ik een recensie-exemplaar en heb ik het geluk dat ik van dit prachtige boek mag gaan genieten. Ik heb hoge verwachtingen.

Mensen zijn op hun kwetsbaars als het om hun zieke huisdier gaat. Of ze nu een Monet aan de muur hebben hangen of meerdere Oscars in hun kast hebben staan, als hun kat verkouden is of hun hond moet overgeven draait de wereld voor hen ook enkel en alleen om hun huisdier. Amy Attas, vertelt als Dierenarts in New York, de meest schokkende, hartverscheurende en hilarische verhalen die ze in de afgelopen dertig jaar als dierenarts mee maakte. Van één ding is ze zeker: huisdieren zijn niet alleen super schattig, ze maken ons ook tot betere mensen.

Wat een heerlijk, spraakmakend en leuk boek. Amy Attas heeft een hele persoonlijke, heldere en vlotte schrijfstijl en weet haar verhalen met smaak en gevoel op je over te brengen. Ze weet de verschillende situaties en gebeurtenissen levendig te verwoorden en ook haar eigen gevoel bij de situatie en gebeurtenis te verwoorden.

Het boek bevat een verzameling van heel uiteenlopende en diverse verhalen die Amy als dierenarts meemaakte. De verhalen variëren van schokkend, verbazingwekkend, bizar, hilarisch en hartverscheurend. Ze weet hierin een heerlijke mix te maken van verhalen met verschillende emoties die elkaar afwisselen, waardoor ieder verhaal weer een genot is om te lezen. Door de diversiteit blijf je als lezer ook nieuwsgierig en geboeid naar het volgende verhaal. Wat zal dit nu weer gaan brengen?

Naast de diverse verhalen die Amy meemaakt als dierenarts, vertelt ze niet enkel over haar honden- en kattenpatiënten, maar doet ze ook een boekje open over de verschillende baasjes en hun reacties op de situatie. Ook komt hierbij het privéleven, de impact op Amy zelf en haar eigen praktijk aan bod. Hierdoor krijg je een veelzijdige kijk hoe het er in het leven van Amy als dierenarts aan toe gaat. Het is leuk dat Amy als rode draad ook verschillende levenslessen opdoet en ziet wat de impact van dieren op mensen brengt. Ook dit weet ze helder en krachtig te verwoorden in haar boek.

Dierenarts in New York is een ontzettend leuke, grappige en ontroerende verzameling van heel uiteenlopende verhalen die Amy door de jaren heen als dierenarts heeft opgedaan. Ze vertelt niet enkel en alleen over haar patiënten, maar ook over hun baasjes, haar eigen dierenartspraktijk en haar privéleven. Daarbij zijn de verhalen heerlijk divers en uiteenlopend. Echt een ontzettend leuke aanrader voor iedere dierenliefhebber.

Meer recensies van KimCoenen85