Een leuk en mooi vervolg van de serie

KimCoenen85 28 oktober 2024
Na het lezen van Dromen in Bretagne en Dromen op Bali, ben ik erg benieuwd naar het vervolg van deze serie. Ik hoop weer een levendig en vlot geschreven liefdesverhaal met leuke humor. De covers van de serie sluiten mooi op elkaar aan.

Wanneer Milou op het vliegveld van Parijs een leuke man tegen het lijf loopt, staat ze in vuur en vlam. Na honderd appjes en bellen met FaceTime besluit ze de Italiaanse Mateo een verrassingsbezoek op Sicilië te brengen. Ze droomt van een toekomst met Mateo op het Italiaanse eiland en wil hiervoor zelfs haar huis en werk in Frankrijk achter zich laten.

De novelle is een heerlijk vervolg op de twee vorige delen van de Dromen op... serie. Mocht je toch de andere twee delen niet gelezen hebben, dan is ook dit verhaal goed losstaand te lezen.

In dit verhaal volgen we Milou. Een jonge redelijk doorsnee jonge vrouw die tot over haar oren verliefd is en met een roze bril op loopt. Het is leuk en grappig uitgewerkt, waardoor je meermaals kan lachen om de capriolen die Milou met haar verliefde hals op haar nek haalt. Naast Milou zijn ook de andere personages naargelang het verhaal uitgewerkt en goed neergezet.

Het verhaal heeft een vlotte opbouw en begint op het moment dat Milou halsoverkop voor een verrassing naar Sicilië vliegt om Mateo te verrassen. Het verhaal is echt een fijn en grappig liefdesverhaal om bij weg te dromen. De leuke wendingen en gebeurtenissen houden je echt in zijn greep, daarbij is het leuk dat Marcella ook vluchtig je als lezer iets mee geeft over de omgeving van  Sicilië  , waardoor je echt een beetje het vakantiegevoel krijgt.

Dromen op Sicilië is een leuk en mooi vervolg van de Dromen op serie.. ditmaal volgen we het verhaal van Milou en haar zoektocht naar geluk en liefde. Het is heerlijk, levendig en met een lekker gevoel voor humor geschreven. Echt een leuk tussendoortje.

Meer recensies van KimCoenen85