Een prachtig, leuk en ontzettend grappig laatste deel

KimCoenen85 27 juli 2024
Na het luisteren van De Franse slag, en Josefiens zevende hemel ben ik erg benieuwd naar het derde en laatste deel van Happy in de Hofstad serie. Ik heb nog geen idee wie Gina is en wat haar relatie tot de familie Boterenbrood is, maar ik ga het vast snel ontdekken. Ik hoop op een leuk en mooi verhaal met veel humor.

Gina is schrijfster en heeft Italiaans/Nederlandse roots. Ze woont al haar hele leven in New York City. Haar soulmate Jason is twee jaar geleden door een noodlottig ongeval om het leven gekomen. Gina kan hem nog altijd niet loslaten. Tijdens haar dagelijkse jog rondje door Central Park komt ze in ontmoeting met de Nederlandse Sven, die haar portemonnee heeft gevonden. Sven is cellist en docent aan The Juilliard School of Arts. Sven ziet Gina gelijk zitten, maar Gina is nog altijd terughoudend. Ze is volledig gefocust op het schrijven van haar boek en ze heeft het gevoel dat Sven in haar leven toelaten een verraad aan Jason is. Haar moeder Betsy biedt Gina een vakantie naar Nederland aan om haar Haagse familie Boterenbrood te leren kennen. Zal dit Gina inzichten geven en zal ze zich hierdoor weer durven op te stellen in de liefde?

Geweldig!! Wat een onwijs leuke, mooie en grappige afsluiting van Happy in de Hofstad serie. Renée Olsthoorn heeft een levendige, luchtige en vlotte schrijfstijl, waarmee ze je in het derde deel weer in een compleet nieuw, origineel en ander verhaal meeneemt. Ook dit verhaal is weer een perfecte combinatie zoals je van Renée Olsthoorn gewend bent, liefde, lekker eten en een hoop humor.

Dit verhaal is geschreven vanuit Gina en we volgen als grote hoofdlijn de liefde die tussen haar en Sven opbloeit. De personages zijn overtuigend en goed uitgewerkt en Gina weet me direct te pakken. Het liefdevolle, ambitieuze en daadkrachtige personage vind ik geweldig, ook de manier waarop Renée Olsthoorn haar een verleden heeft gegeven maakt het verhaal realistisch en grijpt je echt aan. Er zitten weer een hoop bekende personages in die in de voorgaande delen al aan bod kwamen waaronder de familie Boterenbrood maar ook Veronica. Wel moet ik zeggen dat de transformatie van Veronica me positief wist te verrassen en ik ben erg blij dat Renée Olsthoorn dit personage zo weet te transformeren.

Het is weer een leuk, origineel en mooi verhaal waar de liefde, het lekkere eten en de humor er vanaf spat. Ditmaal start het verhaal vanuit New York City en wordt vanaf daar een connectie gemaakt met de familie Boterenbrood, waarvan Gina in eerste instantie het bestaan niet eens afweet. Het verhaal en ook de opbloeiende liefde tussen Gina en Sven is realistisch en goed uitgewerkt. Daarbij weet de manier waarop de familie Boterenbrood Gina weet te omarmen en op weet te nemen echt mijn hart te raken. Ook de vergeving van Veronica is echt een prachtige aanvulling en maakt dit laatste deel echt tot een pareltje. Tot slot stelt Renée Olsthoorn je niet teleur en volgt het langverwachte einde waar je op hoopte.

Een serenade voor Gina is een prachtig, leuk en ontzettend grappig laatste deel van Happy in de Hofstad serie. Gina en Sven zijn twee geweldige personages en zijn mooi uitgewerkt. Daarbij weet Renée Olsthoorn weer een fantastische link te leggen met familie Boterenbrood, want deze te gekke familie is wederom van de partij. Gebeurtenissen uit voorgaande delen weet Renée Olsthoorn goed op te pakken en in dit deel nog een twist te geven, daarbij volgt een prachtig liefdesverhaal, lekker eten en bovenal een flinke dosis humor. Deze serie is echt top!

Meer recensies van KimCoenen85