Een ontzettend fijne, leuke en mooie feelgood

KimCoenen85 14 oktober 2024
Pippa heeft een succesvol eigen bedrijf in influencers. Ze werkt mega hard en heeft een mooi appartement en lieve vriendinnen. Ze leeft haar leven alleen op de automatische piloot en heeft het gevoel dat ze hier verandering in moet brengen. Ook draagt ze nog de pijn met zich mee van haar vorige relatie die erg vervelend is geëindigd. Pippa ontvangt een uitnodiging voor een spirituele retraite en besluit deel te nemen. Haar vriendinnen zijn verbaasd. De nuchtere Pippa gaat voor mediteren, stiltewandelingen en yoga?! De Pippa die van zekerheid en controle houdt?! Het universum heeft andere plannen met Pippa, hierdoor belandt ze in een magische zoektocht waarin ze niet alleen zichzelf maar ook chef-kok Joris tegen het lijf loopt.

Wat een heerlijk, leuk en fijn verhaal. Dit is echt een verhaal dat je met een glimlach leest, bij wegdroomt en even lekker bij kan ontspannen. Michon Voncken heeft een vlotte, levendige en vlotte schrijfstijl en een leuk gevoel voor humor.

We volgen het verhaal van Pippa, deze nuchtere, zelfstandige en hardwerkende vrouw is redelijk doorsnee, waardoor je je er als lezer gemakkelijk in kan verplaatsen. Pippa is een leuke persoonlijkheid en ook haar doorzettingsvermogen en perfectionisme vormen een leuke mix met het spirituele tintje dat het verhaal heeft. Ook Joris is ontzettend leuk en fijn uitgewerkt.

Het verhaal wordt leuk opgebouwd en begint op het moment dat Pippa nog een leven als hardwerkende op de automatische piloot leeft. Wanneer ze aan de spirituele retraite begint volgt er een leuke twist in het verhaal. Het verhaal bevat voor een novelle precies genoeg inhoud, gebeurtenissen en wendingen dat het verhaal je blijft pakken, boeien en waarbij je hoopt dat het voor Pippa goed gaat eindigen. Het verhaal is realistisch in elkaar gezet, want de weg van Pippa gaat met vallen en opstaan. Wel op ontzettend leuke en grappige wijze waardoor het lekker luchtig blijft. Tot slot wordt je getrakteerd op een heerlijk, feelgood einde.

Geef me een teken is een ontzettend fijne, leuke en mooie feelgood. Michon Voncken heeft een levendige en vlotte schrijfstijl met leuke humor. Het verhaal kent de perfecte dosering aan wendingen en gebeurtenissen en is een leuke combinatie van een nuchtere en hardwerkende Pippa met een spirituele ontdekking. Echt een aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85