Een prachtige, mooie en beeldende novelle

KimCoenen85 05 oktober 2024
Ik heb met enorm veel liefde en plezier ook de vorige boeken, Rauw en Beproevingen en Ontworteling gelezen. Nu komt Janine met een heel ander genre, namelijk een fantasy. Ik ben ontzettend benieuwd wat ze hierbij weet neer te zetten.

De dochter van het stamhoofd, Muna, gaat op een (innerlijke) reis door een eeuwenoud sparrenbos en mystieke landschappen. Tijdens haar tocht krijgt ze hulp van sylfen, nimfen en de Adelaar God. Zal Muna de test doorstaan die het Kristal haar oplegt? Muna draagt lasten mee van haar verleden, niet alles is wat het lijkt. Wie of wat is het mysterieuze wezen dat in haar dromen blijft verschijnen?

Wat een bijzonder, origineel en te kort verhaal. Janine Keijser weet je eigenlijk vanaf de eerste bladzijde al gelijk te pakken met dit prachtige, vlot geschreven en beeldende verhaal. Zoals je misschien van Janine gewend bent, is ook in dit fantasy verhaal weer direct de liefde voor de natuur, dieren en de kracht van de natuur voelbaar.

Muna is op zoek naar het kristal van Ahe'a om hiermee nog meer verbinding te krijgen met de natuur en de stroming van het leven. Het personage is mooi weggezet, al blijft er wel veel rondom het personage in het ongewisse, maar dan wel op zo'n manier dat het me nieuwsgierig maakt, aangezien het een bijzonder personage is.

We volgen een mooie zoektocht van Muna door de natuur en de magische wereld, waarin ze zich bewust is van de magische krachten en goden waarmee het leven en de natuur verbonden zijn. Dit is prachtig en intens beschreven. Het is met name een mooie tocht en voor mij persoonlijk een veel te snel einde. Ik hoop echt dat er een vervolg komt.

Het kristal van Ahe'a is een prachtig, beeldend en mooi verhaal over Muna en de liefde voor de natuur, de dieren en je hiermee verbonden willen voelen. Het verhaal is vlot geschreven en je gaat in korte tijd op in deze magische wereld. Persoonlijk vond ik het verhaal te kort en ik hoop dan ook dat Janine met een vervolg komt.

Meer recensies van KimCoenen85