Een origineel, spannend en avontuurlijk vervolg

KimCoenen85 22 oktober 2024
Na het lezen van het eerste deel van Schaduw ben ik razend nieuwsgierig hoe het spannende, mysterieuze en fantasierijke avontuur van Peter en Sara verder gaat. Ze zijn nog altijd op zoek naar hun schaduw die ze zijn kwijtgeraakt. Aangezien het vorige boek enorm in de smaak viel en ik het boek echt niet los kon laten, ben ik benieuwd of het tweede deel net zo goed gaat zijn.

Peter en Sara zijn nog altijd op weg om hun schaduw terug te vinden en reizen daarvoor naar Auroria. Dit was ooit een magische plek waar elfen, feeën en aardmannen vredig samenleefden. Nu is er oorlog en er hangt een duistere sfeer. In de winterse wereld moeten Peter en Sara op zoek naar de 'Alleroudste'. Alleen hij kan hen helpen om hun schaduwen terug te vinden. Wie kunnen Sara en Peter in het land vertrouwen? Een land waarin iedereen elkaar wantrouwt en er overal gevaar op de loer ligt?

Het boek heeft een spannende, mysterieuze en betoverende cover en weet hiermee direct je aandacht te trekken en nieuwsgierig te maken. Niet enkel heeft het boek een prachtige cover, maar ook het binnenwerk kent een rijke hoeveelheid aan prachtige en mysterieuze illustraties (ook in kleur) geïllustreerd door Pasi Pitkänen. Naast het pakkende, mooie en betoverende verhaal van Timo Parvela weten de illustraties het verhaal helemaal tot leven te wekken.

Timo Parvela heeft een krachtige, vlotte en levendige schrijfstijl en weet enorm goed sfeer en spanning in het verhaal te brengen. Daarbij heeft hij goed rekening gehouden met de jeugdige lezertjes in woordkeuze en zinsopbouw. Daarbij weet hij het spannende avontuur te voorzien van ontzettend leuke humor en woordgrapjes die de spanning wat verlichten en het verhaal luchtig maken.

We vervolgen het verhaal van Pete en Stella, hiervoor moet je dus wel deel één gelezen hebben, want het avontuur en de zoektocht naar hun schaduw wordt vervolgd. Ditmaal arriveren Pete en Stella op Auroria waarbij ze nieuwe mysterieuze en fantasierijke wezens tegen het lijf lopen. Het is best een duister en spannend verhaal, dus daar moet je wel tegen bestand zijn. Het is enorm beeldend en goed beschreven. Gedurende het verhaal waan je je echt op Auroria met Stella en Pete en ga je mee in het avontuur en de zoektocht. Het verhaal wordt onderbroken door een oud verhaal dat Uudit leest die het avontuur extra inhoud geeft. Hierdoor weet Timo Parvela de spanning razend goed op te bouwen. Er volgt een pakkend en bloedstollend plot, waarbij je echt op het puntje van je stoel zit.

Tot slot wordt er ook al een tipje van de sluier onthuld van deel drie. Ik ben absoluut mega enthousiast en overtuigd en kijk nu al reikhalzend uit naar het derde deel en het verdere verloop van het avontuur.

Schaduw - Het land  Auroria is een origineel, spannend en avontuurlijk vervolg van een geweldige en bloedstollende serie. Timo Parvela heeft een beeldende, vlotte en krachtige schrijfstijl en met de illustraties van Pasi Pitkänen is het tweede deel een razend goed vervolg. Het is een fantasierijk verhaal met een vleugje horror. Het verhaal is echt verslavend, goed en razend spannend en ik kan niet wachten op het derde deel. Echt een prachtige serie die je absoluut moet gaan lezen.

Meer recensies van KimCoenen85