Een prachtige, fijne en mooie mindful romance

KimCoenen85 14 augustus 2024
Bij het zien van dit nieuwe boek van Patricia Koelle was direct mijn interesse gewekt. Aangezien ik zelf ook een grote liefde voor de natuur ervaar, lijkt me dit in combinatie met een mindful romance erg bijzonder en mooi. Ik heb daarom ook hoge verwachtingen van het boek, ondanks dat ik nog niet eerder een verhaal van Patricia Koelle heb gelezen.

Nele heeft een fijn en goed leven, maar toch heeft ze het gevoel dat ze wat mist. Ze heeft het gevoel dat ze niet een diepere connectie aan kan gaan met anderen. Verhalen over de natuur, bomen en bossen hebben haar altijd gefascineerd, vooral als haar oma Vio erover sprak. Als haar oma Vio vraagt om een jonge boom voor haar te planten in een bos aan de Oostzee, als herinnering aan een oude geliefde, ontdekt ze een diep geheim dat terug in de familiegeschiedenis gaat. In het bos aan Oostzee ontmoet ze Hella en voormalig boswachter Timon, die haar gevoelens in de war brengt. Nele raakt gefascineerd door het bos en begint zich af te vragen waar haar plek in het leven is? Zal ze met een zoektocht naar haar verleden ook meer over zichzelf vinden?

Wat een bijzonder, mooi en intens verhaal. Patricia Koelle heeft een levendige, sfeervolle en prachtige schrijfstijl, waardoor je gemakkelijk door het verhaal heen vliegt, maar het verhaal ook enorm veel gevoelens, emoties en bezinning geeft. De liefde voor de natuur is door het hele verhaal heen echt tastbaar en is op prachtige en sterke wijze in de verhaallijn verwerkt.

We volgen het verhaal van Nele en Hella. Het boek is in een aantal delen opgesplitst waarin wordt gewisseld van personages en waarbij we van Hella het verhaal in het verleden 1950 en het verhaal van NeleĀ in het heden volgen. Beide personages zijn bijzondere, krachtige en creatieve vrouwen die nieuwsgierig en onderzoekend van aard zijn. Daarbij zijn het hele natuurlijke en realistische personages, net als de andere personages in het verhaal, die heerlijk divers in karakter en persoonlijkheid zijn uitgewerkt.

Deze mindful romance is een bijzonder, mooi en intens verhaal dat diepgang heeft. Beide vrouwen maken een zoektocht naar hun doel en plek in het leven waarin ze zichzelf kunnen zijn en tot bloei kunnen komen. Het zijn personages die nadenken over het leven, de natuur en alles wat erbij komt kijken. Hierdoor volgen er soms bijzondere, persoonlijke en diepgaande gesprekken. De manier waarop Patricia Koelle de liefde en fascinatie voor de natuur in het verhaal heeft verwerkt is prachtig. De verwondering over alles in de natuur weet ze echt op je over te brengen.

Naast het mooie verhaal over de zoektocht van Nele op antwoorden en de liefde van de natuur, heeft Patricia Koelle er ook een mooie familiegeschiedenis van Nele in verwerkt. Aangezien dit het eerste deel is, zijn nog niet alle vragen beantwoord, maar het verhaal zit hierdoor wel erg goed in elkaar.

Het licht in de bomen is een prachtige, fijne en mooie mindful romance. Mijn hoge verwachtingen zijn meer dan waargemaakt. Het is sfeervol, levendig en vlot geschreven en bevat mooie, krachtige en realistische personages die zoeken naar antwoorden op hun levensvragen. De liefde voor de natuur is voelbaar in de verhaallijn verwerkt. Ik ben erg onder de indruk en ik kijk uit naar deel twee.

Meer recensies van KimCoenen85