Een spannende, pakkende en intrigerende nieuwe serie

KimCoenen85 13 september 2024
Na het lezen van de hele Hawthorne serie, is Jennifer Lynn terug met een nieuwe serie, waarin ook de Hawthorne broers weer terugkomen. Ik heb hoge verwachtingen en ik ben erg benieuwd. Het is leuk dat de cover een knipoog is naar de Hawthorne serie, want de gelijkenis is zeker zichtbaar, maar wel net een tikkeltje anders.

Het ultieme spel is een jaarlijkse wedstrijd, die wordt georganiseerd door miljardair Avery Grambs en de vier beruchte Hawthorne-broers. Iedereen die deel mag nemen aan dit spel maakt kans op roem en rijkdom. Dit jaar krijgen zeven nieuwe deelnemers een gouden ticket en toegang tot het spel. Ze spelen om miljoenen, dus de kandidaten zetten alles op alles om te winnen. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen om mee te doen. Ook ieder van hen draagt geheimen met zich mee. Te midden van het spel staat Grayson Hawthorne. De spanning loopt al snel op en de uitdagingen drijven de kandidaten tot het uiterste, niet alleen fysiek maar ook mentaal en emotioneel en al snel blijkt dat niet iedereen netjes volgens de regels het spel speelt.

Wat een onwijs, tof, pakkend en leuk eerste deel van een nieuwe serie van Jennifer Lynn Barnes. De hele eigen unieke schrijfstijl van Jennifer Lynn Barnes is direct te herkennen, en daarbij weet ze weer een heerlijk raadselachtig en spannend verhaal neer te zetten dat een vlot en daardoor pakkend tempo heeft.

In dit verhaal worden wel de personages wat minder uitgediept dan in haar vorige serie. Overduidelijk ligt in dit verhaal de focus op de verhaallijn en de gebeurtenissen in plaats van de personages zelf. Een aantal personages kennen we al uit de Hawthorne serie, waarbij Grayson in deze nieuwe verhaallijn het middelpunt vormt.

Het verhaal wordt goed opgebouwd en zit weer boordevol raadsels, spanning, geheimen en intriges. Gedurende het verhaal krijg je als lezer steeds meer vragen. Zeker doordat het verhaal is geschreven vanuit verschillende perspectieven, krijg je een totaaloverzicht op het spel maar Jennifer Lynn Barnes weet van ieder personage dingen in het ongewisse te houden wat de spanning vergroot. Daarbij eindigt het boek met een open einde en een heleboel vragen, waardoor ik hoop dat er snel een vervolg komt, want voor mij persoonlijk sluit dit boek af met net te veel open eindjes.

Het ultieme spel is een nieuwe serie van Jennifer Lynn Barnes waarin de personages uit de Hawthorne serie terug komen en een aantal nieuwe personages worden geïntroduceerd. Het verhaal draait ditmaal minder om de personages zelf maar meer om het spel, de gebeurtenissen, raadsels, geheimen en intriges. De gebeurtenissen en wendingen volgen elkaar in een hoog tempo op en gedurende het verhaal krijg je als lezer een hoop vragen. Het verhaal sluit af met een open einde en veel onbeantwoorde vragen, waardoor ik hoop dat deel twee snel volgt.

Meer recensies van KimCoenen85