Een pakkend, spannend en meeslepend verhaal

KimCoenen85 29 augustus 2024
Alleen al met de prachtige cover weet deze nieuwe feelgood van Machteld van Beek mijn aandacht te trekken. Het stilleven van de prachtige natuur in warme paarse tinten spreekt me erg aan. Het is het eerste boek dat ik van Machteld van Beek ga lezen, dus ik heb nog geen idee wat ik kan en mag verwachten. Wel heb ik de eerste lovende reacties al gehoord over deze feelgood.

Wanneer Angelina zelf in verwachting is van haar kindje schakelt ze privédetective Luca in om haar biologische ouders te vinden. Ze vinden een brief die een verhaal vertelt over een avontuurlijke reis naar Guatemala, wat slechts het begin is van hun meeslepende zoektocht. Al snel merkt Angelina dat de knappe privédetective ook iets in haar losmaakt. Samen ontdekken ze al snel de eerste hint naar de identiteit van haar moeder. Zou de ontdekking naar het verborgen verleden voor Angelina een nieuw begin in haar leven zijn?

Wat een mooie, pakkende en meeslepende feelgood roman. Machteld van Beek heeft een vlotte schrijfstijl en weet ontzettend goed emotie en sfeer in haar verhaal te brengen.

We volgen het verhaal van de single en hoogzwangere geadopteerde Angelina, die nu ze zwanger is, graag wil weten wie haar biologische ouders zijn. Ze is goed en met aandacht uitgewerkt en komt realistisch en natuurlijk over, net als trouwens alle andere personages in het verhaal. Daarbij weet Machteld van Beek erg goed de emoties en gedachten die door Angelina heen razen door de zoektocht maar ook haar zwangerschapshormonen te verwoorden.

Hoewel Angelina de hoofdpersoon is van het verhaal, lezen we ook een aantal hoofdstukken door de ogen van Luca. Ook dit personage is erg goed uitgewerkt. Wat ik sterk vind is dat Machteld van Beek naast de hoofdverhaallijn van Angelina en de zoektocht naar haar biologische ouders ook zijlijnen over het privéleven van Luca, de carrière van Angelina en de zwangerschap laat lopen. Hierdoor voelt het verhaal heel natuurlijk en compleet.

Er zitten best heftige thema's in het verhaal verwerkt waaronder dus de zoektocht naar haar biologische ouders en drugssmokkel, maar ook prachtige thema's als liefde, familie en vriendschap.

Het verhaal kent een mooie opbouw en verrassende wendingen en (plot)twisten, waardoor het een verhaal is geworden, die naast de nodige ontroering ook spanning heeft. Het is echt een pakkend verhaal waarbij je tot het einde nieuwsgierig blijft na de afloop.

Het verborgen verleden is een pakkend, spannend maar ook meeslepend verhaal van Angelina en haar zoektocht naar haar biologische ouders. Machteld van Beek heeft een vlotte schrijfstijl en weet haar verhaal met sfeer en emotie op je over te brengen. Daarbij zijn de personages erg natuurlijk en realistisch uitgewerkt. Echt een aanrader.

Meer recensies van KimCoenen85