Origineel, sterk en goed verhaal met veel humor!

KimCoenen85 06 juni 2023
Alleen al de titel van het boek weet mijn interesse en nieuwsgierigheid te wekken. Wat voor interessant en intrigerend boek zal dit zijn? Daarbij weet de aparte en opvallende cover hier nog een tikkeltje bovenop te doen. De bijzondere kleurencombinatie en vormgeving laten overduidelijk blijken dat dit een bijzonder boek gaat zijn. De quote van Jojo Moyes over het boek maakt me nog nieuwsgieriger. Ik heb hoge verwachtingen. Ondanks dat ik de schrijfster Bella Mackie nog helemaal niet ken.

Grace Bernard ontdekt een geheim. Haar afwezige miljonairs vader, reageerde niet op de smeekbedes van haar stervende moeder. Als wraak besluit Grace al haar familieleden te vermoorden. Grace is inmiddels opgepakt, maar ze is opgepakt voor een moord die ze niet heeft gepleegd. Grace is niet onschuldig, ze heeft meerdere mensen vermoord, op hele uiteenlopende wijze. Ze vindt het ergens wel jammer dat ze niemand kan vertellen over haar complexe klussen, want anders zou ze er ongetwijfeld niet ongestraft mee weg komen. Niemand zou begrijpen hoe een achtentwintigjarige zonder moeite zes familieleden weet te vermoorden zonder een greintje spijt.

Het verhaal is geschreven vanuit een vertelperspectief van Grace die verslag doet van haar eigen leven en alle gebeurtenissen die ze de afgelopen jaren heeft meegemaakt. Bella Mackie heeft Grace op fantastische wijze neergezet, want je kan als lezer echt helemaal opgaan in de gevoelens, gedachten en de daden die Grace hierop besluit te maken.

Het verhaal wisselt af tussen het heden en het verhaal van Grace in haar plannen en acties om haar familie te vermoorden. Het is een enorm mooie wisselwerking die enorm realistisch en natuurlijk voelt. Het verhaal is enorm vlot, levendig en humoristisch geschreven. Grace heeft een kritische en analytische kijk op de wereld en weet haar verhaal met de nodige humor en nuchterheid te brengen. Ze gaat enorm doordacht en gepland haar daden tegemoet. Daarbij weet ze enorm uiteenlopende daden te bedenken hoe ze haar verschillende familieleden vermoordt. Hierdoor blijft het verhaal van het begin tot het einde een origineel, fascinerend en prachtig verhaal. Want ondanks haar daden weet ik toch bewondering voor Grace te krijgen. Als je denkt dat je alles in het bijzondere en originele verhaal gehad hebt, dan volgt er nog echt een fantastisch plot, die het verhaal een fantastische wending geeft.

Hoe vermoord ik mijn familie? is een enorm origineel, bijzonder en goed verhaal dat enorm vlot en krachtig is geschreven en veel humor bevat. Het verhaal weet je constant te verrassen waardoor het verhaal je blijft verbazen. Grace, het hoofdpersonage, is enorm goed neergezet waardoor je helemaal kan opgaan in haar denk- en handelwijze. Het plot wist me te overrompelen en daarmee kan ik niets anders dan constateren dat dit boek echt een dikke aanrader en een must-read is!

Meer recensies van KimCoenen85