Een hele leuke, zomerse en sfeervolle feelfood

KimCoenen85 12 september 2024
Een nieuw schrijftalent om te gaan ontdekken. Met het lezen van deze feelgood ga ik de schrijfstijl en het talent van Charlotte van Vliet ontdekken. De titel is in ieder geval al leuk en uitnodigend en ook de cover roept het absolute feelgood gevoel op. Ik ben erg benieuwd.

Mira probeert aan de zonovergoten kust van de Côte d'Azur haar ex te vergeten en dat tijdens een vakantie die ze eigenlijk samen zouden maken. Karsten was altijd tot in de puntjes verzorgd en dat merkt Mira in alles tijdens de vakantie, toch weet iemand dat gemis te verminderen. Zodra ze de onbevangen Pim ontmoet, de knappe jongen op een zeilboot, weet hij haar een andere kant van het leven te laten zien. Pim weet Mira te betoveren en als het einde van de vakantie nadert, moet Mira een keuze maken wat ze wil met haar leven. Laat ze alles achter zich voor een leven vol avontuur met Pim, of gaat ze terug naar het uitgestippelde bestaan met Karsten?

Wat een onwijs, heerlijk, mooi en zomers debuut van Charlotte van Vliet. Charlotte van Vliet heeft een levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl, waarmee ze je al snel in een heerlijke vakantiestemming weet te toveren.

Mira en de situatie waarin Mira zich bevindt weet Charlotte van Vliet goed te beschrijven, waardoor je je als lezer goed in Mira kan verplaatsen voordat het heerlijke avontuur van start gaat. Mira is een mooi uitgewerkt personage en ook van Pim en Karsten krijg je een goed beeld. De vriendschap van Mira met Roos is daarbij een leuke toevoeging en ondersteuning in de verhaallijn. Ook de steun van de ouders van Mira is goed gedaan.

Het verhaal kent een fijne opbouw en het verhaal geeft je daarnaast zonder twijfel echt het vakantiegevoel. Naast de leuke gebeurtenissen en wendingen in het verhaal is ook de omgeving en het gevoel goed beschreven, waardoor het totaalplaatje en de sfeer echt klopt voor het verhaal. Het is echt een verhaal om even lekker bij weg te dromen en te genieten.

Ik blauw van jou is een hele leuke, zomerse en sfeervolle feelfood. Charlotte van Vliet heeft een heerlijke vlotte en levendige schrijfstijl. Ze weet niet alleen de personages, maar ook de omgeving, het gevoel en een mooi verhaal neer te zetten waarvan je even heerlijk weg kan dromen. Een ontzettend mooi en leuk debuut.

Meer recensies van KimCoenen85