Een erg leuke, fijne en mooie kerst feelgood

KimCoenen85 27 oktober 2024
Nu de kersttijd langzaam in zicht komt, is het ook weer tijd voor heerlijke kerstverhalen. Ik was dan ook dolblij toen Loft Books me verraste met een recensie-exemplaar van deze nieuwe kerst feelgood novelle van Annette Rijsdam. Volgens mij is dit haar eerste boek dat ik ga lezen, dus ik ben ontzettend benieuwd naar haar schrijfstijl.

Elsemarieke werkt bij een tv-programma, waarbij ze een kerstshow maken. Hierbij zijn er tien koppels en twee winnaars. Elsemarieke houdt van kerst, waardoor de tv-show Jij bent mijn kerstspecial draait om de wonderlijkste tijd van het jaar. Nu blijkt alleen dat de jongen die ooit haar hart stal, Remy, een van de deelnemers is. Remy en zijn beeldschone vriendin zijn sinds de eerste opnamedag de verwachte winnaars. Dat terwijl Remy eigenlijk heel andere intenties heeft om deel te nemen aan het programma. Remy gelooft na al die jaren nog altijd in het wonder van kerst. Zelfs nu hij gebukt gaat onder een chronische ziekte. Wat hij alleen niet verwacht had was dat kiezen voor de ware liefde toch een stuk moeilijker is dan gedacht.

Wat een fijn, leuk en heerlijk verhaal dat naast een leuk en grappig liefdesverhaal je ook echt een kerstgevoel geeft. Annette Rijsdam heeft een levendig en vlotte schrijfstijl en haar verhaal leest erg gemakkelijk weg, waardoor je echt in het verhaal op kan gaan.

We volgen het verhaal van Elsemarieke en Remy. Beide personages zijn realistisch en goed uitgewerkt, waardoor je in hen beiden goed kan opgaan. Wat dit verhaal sterk maakt is de wisselingen tussen het heden en het verleden. Hierdoor bouw je als lezers puzzelstukjes op aan informatie waardoor de gebeurtenissen in het heden betekenis krijgen. Het is een verhaal met leuke, verrassende en opmerkelijke wendingen en gebeurtenissen en de chronische ziekte van Remy geeft het verhaal net wat meer inhoud en diepgang dan enkel een standaard liefdesverhaal. Het verhaal wordt op heerlijke wijze afgesloten en geeft je daarbij echt een kerstgevoel.

Ik geef je kerst is een erg leuke, fijne en mooie kerst feelgood. Annette Rijsdam heeft een vlotte en levendige schrijfstijl en weet een leuk verhaal neer te zetten met mooi uitgewerkte personages. Het verhaal wordt opgebouwd tussen het heden en het verleden van de twee en de chronische ziekte van Remy geeft het verhaal net een tikkeltje meer inhoud en diepte. Echt een mooi verhaal dat naast een heerlijk liefdesverhaal je ook nog eens in de kerststemming brengt.

Meer recensies van KimCoenen85