Een helder, persoonlijk en openhartig verhaal

KimCoenen85 23 oktober 2024
Ik ben dol op non-fictie en ook biografische en persoonlijke verhalen vind ik onwijs interessant en leerzaam. Welke levenslessen en inzichten hebben anderen in hun leven opgedaan, welke tegenslagen hebben zij overwonnen en op welke wijze hebben zij dit aangepakt? Ik ben erg benieuwd naar het persoonlijke verhaal van Irene Avogadri.

Irene Avogadri vertelt in dit boek haar persoonlijk verhaal en hoe zij haar carrière als eventmanager van (internationale) sterren combineerde met de jarenlange, intensieve zorg voor haar jeugdliefde en de vader van haar kinderen. Irene Avogadri heeft een succesvolle en drukke baan waarbij ze voor wereldsterren als Ed Sheeran van alles moet regelen. Dat, terwijl haar man een niet aangeboren hersenletsel heeft opgelopen en herstellende is na een maandenlange coma. Terwijl ze bezig is met het organiseren van een bruiloft voor een beroemd glamourkoppel stroomt het hoofd van Irene Avogadri over met de zorgen voor haar partner. Wat als hij dadelijk opnieuw in het ziekenhuis belandt? Irene Avogadri moet balanceren tussen uitersten. Haar verantwoordelijkheden als ondernemer, als moeder en mantelzorger voor haar partner. In haar boek biedt Irene Avogadri herkenning en troost en waardevolle inzichten en tips voor iedereen die zich in de drukte van het (zorgende) bestaan soms ongezien voelt. Het is belangrijk elkaar te steunen en verbinding te creëren. De manier waarop Irene Avogadri maakt dit verhaal bijzonder, ze is namelijk ondanks alles onstuitbaar positief en is ijzersterk. In een krachtig en kwetsbaar verhaal neemt ze de lezer mee in haar persoonlijke verhaal.

Wat een eigen, uniek, bijzonder en pakkend verhaal. Irene Avogadri heeft een vlotte, heldere en toegankelijke schrijfstijl, waardoor haar verhaal gemakkelijk leest en de impact van haar verhaal bij je binnen komt. Daarbij weet ze in haar verhaal op open en eerlijke wijze te vertellen over de moeilijke momenten, de levenslessen die ze opdeed en waaruit ze kracht wist te putten. Hierdoor zie je echt haar menselijke kant.

Het verhaal kent een mengeling van verhalen tussen het heden en het verleden, maar de verhalen samen vormen een rode draad waarin je de veerkracht en de sterke kanten van Irene Avogadri ziet. Ze vertelt over haar privéleven, haar relatie, haar kinderen, maar ook het ouder worden en haar carrière. Hierdoor kent het verhaal een heerlijke mix van verhalen en belevenissen die het totale mens zijn laten zien. Wat de verhalen krachtig maakt is dat Irene Avogadri ondanks de tegenslagen die ze voor haar kiezen krijgt, die best heftig zijn, ze optimistisch, positief en veerkrachtig blijft en de moed niet opgeeft. Ook de manier waarop Irene Avogadri de balans blijft zoeken tussen zakelijk en privé heeft ze mooi weten te verwoorden.

Ik zie jou is een helder, persoonlijk en openhartig verhaal van Irene Avogadri. Ze vertelt over haar privéleven, haar relatie, kinderen, de zorgen voor haar (ex)man, het ouder worden maar ook over haar carrière en haar positieve, optimistische en veerkrachtige kijk op haar leven en de gebeurtenissen. Het is een verhaal dat troost geeft, herkenning geeft, hoop geeft en positieve moed voor de toekomst. Ofwel, een prachtig boek.

Meer recensies van KimCoenen85