Een leerzaam, leuk en toegankelijk boek

KimCoenen85 16 september 2024
Alleen al de uitnodigende cover en de pakkende titel, maken me nieuwsgierig naar de inhoud van het boek. Ik lees graag non-fictie boeken en ik ben altijd erg gemotiveerd om te leren en te groeien. Aangezien ik zelf in mijn verleden ook gekampt heb met angst- en paniekaanvallen, ben ik erg benieuwd naar de adviezen en oefeningen die Dr. Kirren Schnack in dit boek biedt.

Kamp jij met angstige gedachten? Heb je een trauma of iets ernstigs meegemaakt en ben je het gevoel met jezelf verloren? Klinisch psycholoog dr. Kirren Schnack biedt tools, adviezen en verschillende handvatten en oefeningen om deze gevoelens van angst en stress te overwinnen. In tien uitgebreide hoofdstukken, begrijp je wat er gebeurt als je angst en/of stress ervaart en hoe je met deze gevoelens om kan gaan. Elk hoofdstuk bevat korte, doeltreffende en klinisch bewezen oefeningen waarmee je thuis aan de slag kan voor meer rust en balans in je leven.

Wat een super helder, toegankelijk en vlot geschreven verhaal. Het boek leest ontzettend gemakkelijk en fijn weg en dr. Kirren Schnack weet haar op zo'n wijze te delen dat je het gemakkelijk tot je neemt.

Het boek kent een overzichtelijke indeling, waarbij dr. Kirren Schnack start met het uitleggen van de basiskennis rondom het ervaren van stress, angst, onrust en ongemak. Haar verhaal weet ze goed te ondersteunen met handige infographics, opsommingen en interessante feitjes. Hierdoor word ik erg enthousiast en weet ze me ook nieuwsgierig te houden. Na de helder uitleg en kennis die ze deelt, deelt ze handige en hele laagdrempelige oefeningen en adviezen. Het is hierbij leuk dat ik direct oefeningen herken die ik tijdens mijn therapie ook geleerd en de werking hiervan ervaren heb.

Dr. Kirren Schnack heeft het boek opgedeeld in tien uitgebreide hoofdstukken rondom stress, trauma, angsten, emoties, onzekerheid en hoe je hier stapsgewijs, thuis en op laagdrempelige wijze mee aan de slag kan. Let op, het is natuurlijk geen boek voor zware trauma's en PTSS, maar voor de alledaagse angsten en stress-ervaringen. Naast de tien hoofdstukken, volgen we ook nog hoofdstukken over professionele hulp zoeken, klachten bij angst, soorten angst en een lijst met leuke ideeën en activiteiten om uit de negatieve bubbel te komen. Kortom, een compleet handboek voor mensen die stress en angst ervaren in het dagelijks leven en dit willen verlagen.

In 10 stappen naar mentale rust is een leerzaam, leuk en toegankelijk boek dat je alles uitlegt over je lichaam en mindset rondom stress, angst, onzekerheid en negatieve emoties. Naast de kennis biedt dr. Kirren Schnack op hele laagdrempelige wijze handvatten, adviezen en oefeningen waarmee je thuis stapsgewijs mee aan de slag kan. Een erg goed en compleet boek.

Meer recensies van KimCoenen85