Een prachtige, aangrijpende en bijzondere roman

KimCoenen85 04 oktober 2024
Na het lezen van Onder de magnolia wilde ik meer lezen van T.I. Lowe. Onlangs is bij Uitgeverij Kokboekencentrum haar tweede boek verschenen en ik heb de kans gekregen op een recensie-exemplaar. Aangezien Onder de magnolia me echt wist te raken en het een diepgaand, aangrijpend en bijzonder boek is, wat me echt is bijgebleven, heb ik hoge verwachtingen van dit nieuwe boek.

Sonny Bates vertrok vijftien jaar geleden uit South Carolina en ze liet daardoor ook haar verleden achter zich. Ze was in volle overtuiging om nooit meer terug te keren. Sonny werkt en reist als locatiescout voor Hollywood over de hele wereld om de perfecte plekken te ontdekken voor filmopnames. Ze heeft een veeleisende baas die eist dat ze terugkeert naar de oostkust om een afgelegen plaats te vinden voor een belangrijke filmscène. Daar aangekomen ontdekt Sonny het eiland Indigo. Hier woont een mysterieuze einzelgänger Hudson. Een orkaan raast over het eiland, waardoor Sonny op het eiland vast komt te zitten. Tussen Hudson en Sonny ontstaat een bijzondere vriendschap. Zal hun band sterk genoeg zijn om de stormen in hun eigen levens te doorstaan?

Pakkend, meeslepend, aangrijpend en een onwijs mooi verhaal. Ook dit tweede boek van T.I. Lowe is weer een heel eigen origineel, maar wel adembenemend, ontroerend en bijzonder verhaal. T.I. Lowe heeft een levendige schrijfstijl en weet ontzettend goed gevoel en emotie in het verhaal te brengen, daarbij is het een verhaal met diepgang.

Het verhaal volgt twee unieke, bijzondere en realistische personages. We volgen het verhaal van Sonny, waarbij Hudson voor het tweede hoofdpersonage is. Ook de andere personages zijn met overtuiging, aandacht en goed uitgewerkt, al naargelang hun belang in de verhaallijn. Hierdoor kan je je van ieder een goed beeld vormen wat bijdraagt in de beleving van het verhaal.

Het verhaal wordt mooi opgebouwd, waarbij we wel al snel een beeld krijgen van de heftige situatie waarin Sonny is beland. Ook blijkt al snel dat er dingen in het verleden van Sonny hebben plaatsgevonden, die ze nog altijd met zich meedraagt. Wanneer ze Hudson op het afgelegen eiland Indigo ontmoet, ontstaat er een bijzondere vriendschap en krijgen we steeds meer duidelijkheid over Sonny, haar verleden en waar ze nu precies mee kampt. Ook Hudson blijkt een hoop lasten uit zijn verleden met zich mee te dragen.

Het is een verhaal dat heftige en aangrijpende thema's bevat, waardoor het verhaal me echt wist te raken. T.I. Lowe weet naast deze heftige thema's ook de verwerking als acceptatie, loslaten, rouw en vergeving op prachtige wijze in het verhaal te verwerken waardoor je het boek met een traan en een glimlach dichtslaat.

Indigo is een prachtige, aangrijpende en bijzondere roman. Ook dit verhaal van T.I. Lowe is weer origineel, sterk en adembenemend mooi. Het verhaal bevat heftige thema's, maar er vindt ook een prachtige verwerking, heling en vergeving plaats. Het is echt weer een pareltje van een roman die me zeker bij gaat blijven.

Meer recensies van KimCoenen85